Adam Michnik nie osiodłał krowy

Pamiętam, jak bulwersowały mnie kiedyś publikowane w "Trybunie" reklamy firmy Banpol, zajmującej się sprzedażą automatów do kopertowania i liczenia pieniędzy.

Publikacja: 17.08.2013 15:00

Dominik Zdort

Dominik Zdort

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Na jednej z nich ukazano stojącą nad brzegiem morza maszynę kopertującą. O maszynę opierała się atrakcyjna modelka. "Włóż mi!" - mówiła. W drugiej reklamie nad tym samym morzem stał automat pieniężny: siedziała na nim, obejmując maszynę udami, ta sama, ubrana w minispódniczkę dziewczyna i pytała: "Włożyłeś? To wyjmij!".

Pamiętam też ciąg dalszy tej historii: gdy rządy SLD zaczęły się chylić ku upadkowi, a AWS przymierzała się do przejęcia władzy, firma Banpol przeszła moralną przemianę. Zrezygnowała z reklam typu "Włóż mi!", wymieniła "Trybunę" na "Życie" i zaczęła sponsorować jeden z kwartalników konserwatywnych. Podczas jego przyjęcia promocyjnego za stołem prezydialnym zasiadł właściciel Banpolu, a obok niego polityk Stronnictwa Konserwatywno-Ludowego (należącego do AWS) Bronisław Komorowski i redaktor "Życia" Tomasz Wołek.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”