[b]Tak orzekł WSA w Warszawie 8 września 2010 r. (III SA/Wa 1486/10).[/b]
Spółka jest dystrybutorem piwa i wina. W ramach działalności marketingowej i reklamowej nieodpłatnie wydaje różnego rodzaju towary, oznaczone zwykle jej logo lub logo dystrybuowanych przez nią produktów i będące, co do zasady, nośnikiem treści reklamowych. Te wydania towarów podzielić można na kilka grup, m.in. są to materiały i prezenty reklamowe przekazywane nieodpłatnie kontrahentom, materiały przekazywane dystrybutorom do dalszego przekazania.
We wniosku o interpretację przepisów podatkowych spółka pytała: [b]czy jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie przekazywanych towarów, czy przekazanie to podlega VAT i musi być ewidencjonowane za pomocą kas rejestrujących[/b].
W jej ocenie tylko na pierwsze z pytań należy odpowiedzieć twierdząco.
Organ podatkowy nie zgodził się z tym.