[b]Tak postanowił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 10 lutego 2010 r., II SA/Po 659/09 [/b]
[srodtytul]Jaki jest problem[/srodtytul]
H.K. złożył wniosek o ustalenie i wypłatę należnego mu równoważnika pieniężnego za remont lokalu mieszkalnego. Komendant powiatowy policji postanowił zwrócić wniesione oświadczenie, stwierdzając, że nie jest właściwy w sprawach dotyczących ustalenia uprawnień do równoważnika pieniężnego za remont zajmowanego lokalu mieszkalnego.
Wyjaśnił, że na podstawie § 9 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 8 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=E395657E48D0057AB24DF7DCA6640C27?id=166327]rozporządzenia z 28 czerwca 2002 r. w sprawie wysokości i szczegółowych zasad przyznawania, odmowy przyznania, cofania i zwracania przez policjantów równoważnika pieniężnego za remont zajmowanego lokalu mieszkalnego[/link] posiadał kompetencję do przyznawania równoważnika pieniężnego.
[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?n=1&id=177547]Rozporządzeniem z 28 grudnia 2005 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wysokości i szczegółowych zasad przyznawania, odmowy przyznania, cofania i zwracania przez policjantów równoważnika pieniężnego za remont zajmowanego lokalu mieszkalnego [/link]uchylono § 9 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia z 2002 r., a według tego przepisu właściwym w sprawach równoważnika pieniężnego był komendant powiatowy policji. Organ doszedł do przekonania, że w stanie prawnym obowiązującym w dniu orzekania nie było organu właściwego do rozpoznania wniosku.