[b]Tak orzekł Naczelny sąd Administracyjny 23 września 2009 r. (I FSK 1154/08).[/b]
Spółka postanowiła organizować konkursy, w których wręczałaby nagrody zwycięzcom. Nagrodami miały być produkty z oferty sprzedażowej spółki, a zatem należące do niej. Spółka wystąpiła o indywidualną interpretację, bo chciała się dowiedzieć, czy musi z tego tytułu naliczyć [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=172827]VAT[/link]. Uważała, że nie, ponieważ jest to nieodpłatne przekazanie nagród.
Izba Skarbowa w Łodzi stwierdziła, że nagrody powinny być opodatkowane, bo nie są to drobne prezenty, drukowane materiały reklamowe czy próbki. Podtrzymała swoje stanowisko, mimo wezwania przez spółkę do usunięcia naruszenia prawa. Ta złożyła więc skargę do WSA, zarzucając naruszenie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT.
Sąd uchylił decyzję, uznając racje spółki. Podkreślił, że jeśli wykładnia przepisu nie budzi wątpliwości, to WSA nie był zobligowany do zastosowania wykładni prowspólnotowej.
Izba Skarbowa nie zgodziła się z wyrokiem i zaskarżyła go do NSA.