Marek Kobylański: Surowe przepisy niewiele zmieniają

Przyznawanie punktów karnych i wysokie mandaty nie mogą być jedynym pomysłem na zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.

Publikacja: 15.09.2022 17:57

Marek Kobylański: Surowe przepisy niewiele zmieniają

Foto: Adobe Stock

Podróż autem nad Wisłą nadal niestety zbyt często dla wielu osób kończy się tragicznie. Statystyki pokazują, że tylko minimalnie ubyło wypadków, które zakończyły się śmiercią. Według policyjnych danych w pierwszym półroczu 2022 roku było więcej wypadków niż w pierwszym półroczu 2021 roku (o 3 proc. więcej). Liczba ofiar śmiertelnych (879 w ciągu pół roku) była o 11 proc. mniejsza niż w 2021 roku i 18 proc. mniejsza niż w 2020 roku. Jest tylko jeden istotny szczegół, półrocza z 2020 i 2021 roku to czas pandemii, gdy ludzie po prostu mniej jeździli. Poczekajmy na następne statystyki, które, jak można się domyśleć, nie będą optymistyczne.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Przedsiębiorcy niczym luddyści
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Szef Służby Więziennej w roli kozła ofiarnego
Opinie Prawne
Gutowski, Kardas: Ryzyka planu na neosędziów
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Lewicowy sen o krótszej pracy - czy rynek to wytrzyma
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Przepisy Apteka dla Aptekarza – estońskie nauki dla Polski
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne