Reklama

Marek Kobylański: Surowe przepisy niewiele zmieniają

Przyznawanie punktów karnych i wysokie mandaty nie mogą być jedynym pomysłem na zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.

Publikacja: 15.09.2022 17:57

Marek Kobylański: Surowe przepisy niewiele zmieniają

Foto: Adobe Stock

Podróż autem nad Wisłą nadal niestety zbyt często dla wielu osób kończy się tragicznie. Statystyki pokazują, że tylko minimalnie ubyło wypadków, które zakończyły się śmiercią. Według policyjnych danych w pierwszym półroczu 2022 roku było więcej wypadków niż w pierwszym półroczu 2021 roku (o 3 proc. więcej). Liczba ofiar śmiertelnych (879 w ciągu pół roku) była o 11 proc. mniejsza niż w 2021 roku i 18 proc. mniejsza niż w 2020 roku. Jest tylko jeden istotny szczegół, półrocza z 2020 i 2021 roku to czas pandemii, gdy ludzie po prostu mniej jeździli. Poczekajmy na następne statystyki, które, jak można się domyśleć, nie będą optymistyczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Kiedy wypada bić na alarm
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Opinie Prawne
Marcin Asłanowicz: Prawnicy nie muszą bić na alarm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Adam Mariański: Fiasko polityki podatkowej rządu w połowie kadencji
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama