Aktualizacja: 07.10.2021 09:35 Publikacja: 07.10.2021 07:39
Foto: Adobe Stock
Skromny akt prawny, zwany ustawą SENT, liczący zaledwie 39 artykułów, w 27 opisuje system kar, ich wysokość, przesłanki stosowania, tryb nakładania. Występuje tu automatyzm karania, bez możliwości wersyfikacji, stopnia nieprawidłowości, a przede wszystkim winy. Najdrobniejsza pomyłka w ewidencji rejestracji przewozu towarów wskazanych w ustawie skutkuje nałożeniem kary, która może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Taki właśnie system wprowadza ustawa z 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu olejami opałowymi (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 859).
Premier odwołał szefa więziennictwa, o co dzień wcześniej apelował minister sprawiedliwości Adam Bodnar. Rozumie...
Przyjęta przez resort sprawiedliwości konstrukcja sankcji ustawowego pozbawienia skutków nominacji sędziowskich...
Pomysł lewicy na wprowadzenie czterodniowego czasu pracy to przykład populizmu, nieliczącego się z realiami zaró...
Estonia wyprzedza nas o jakieś pięć lat. I nie chodzi tym razem o usługi cyfrowe, bo w tym zakresie wyprzedza na...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Czasem dom, po wielu przeróbkach i doraźnych naprawach, jest w takim stanie, że lepiej zrezygnować z generalnego...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas