Sejm 11 czerwca 2010 r. znowelizował [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=E496488B6FE8D45C981092227E4F0A75?id=308542]ustawę o bezpieczeństwie imprez masowych[/link] oraz [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=97F9E02C5F69A5F96ADDCEA78A88643C?id=74999]kodeks karny[/link]. Z punktu widzenia bezpieczeństwa stadionowego bodaj najistotniejsze znaczenie ma dodany do kodeksu karnego art. 244a penalizujacy niestosowanie się do orzeczonego przez sąd zakazu stadionowego.
Według nowego przepisu, kto nie stosuje się do orzeczonego przez sąd zakazu wstępu na imprezę masową lub połączonego z tym środkiem karnym obowiązku osobistego stawiennictwa w czasie trwania imprezy masowej w jednostce organizacyjnej policji lub w miejscu określonym przez właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby skazanej albo ukaranej komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) policji, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch.
Ze względu na postulat spójności systemu prawnego w zakresie środków karnych umieszczenie przepisu penalizującego nierespektowanie zakazu w kodeksie karnym, a nie w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych, należy uznać za prawidłowe.
Przyjęte rozwiązanie odbiega – słusznie – od pierwotnego zamysłu, kiedy nie planowano wzbogacenia kodeksu karnego o art. 244a, lecz zmianę art. 244 poprzez dodanie do niego jedynie lakonicznego sformułowania „wstępu na imprezę masową”.
Taka propozycja budziła kontrowersje, ponieważ nie wskazywała na karalność nieprzestrzegania akcesoryjnie połączonego z samym zakazem obowiązku osobistego stawiennictwa w czasie trwania imprezy masowej w jednostce organizacyjnej policji lub w innym miejscu określonym przez właściwego komendanta policji (art. 41b § 2 k.k.).