W ten sposób jest również rozdysponowywana część biletów na przedstawienia teatralne, wystawy, czy inne wydarzenia kulturalne i sportowe. Oczywiście przedsiębiorcy nie zapraszają na firmowe obiady i nie rozdają wejściówek i innych gadżetów bezinteresownie. Kierują się chęcią zysku, czyli liczą na to, że stworzą przyjazne warunki do biznesowej współpracy między nimi a obdarowanym czy zaproszonym. Rzecz jasna chcą zatem poniesione wydatki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako wydatki na cele marketingowe. Okazuje się jednak, że nie jest to takie proste, bo zdarza się, że fiskus uznaje takie koszty za reprezentację, która jest wyłączona z kosztów podatkowych. Dlatego w każdym przypadku przedsiębiorca musi indywidualnie ocenić czy jest w stanie udowodnić związek przekazania wejściówek na mecz z uzyskanymi później przychodami i niereprezentacyjny charakter tych wydatków. Piszemy o tym na w artykule: "Czy bilety na wydarzenia sportowe i kulturalne są kosztem".
Ale to nie jedyny artykuł dotyczący kosztów podatkowych, bo ten temat pojawia się właściwie w każdym numerze. Omawiamy więc także kwestie zaliczania do kosztów odsetek z umów cash poolingu (Odsetki z umowy cash poolingu mogą być wyłączone z kosztów), wydatków związanych z funkcjonowaniem w firmie organizacji związkowej (Wynagrodzenie związkowca powiększy firmowe koszty) i składek członkowskich płaconych na rzecz izb gospodarczych (Brak sukcesji podatkowej rozliczeń na rzecz izb gospodarczych).