Reklama
Rozwiń
Reklama

Janusz Jankowiak: Jak już pisać, to z sensem

Na miejscu pana Podkaminera byłbym też ostrożniejszy przy formułowaniu tezy, że inflacja cen producentów „słabuje, co pozwala przypuszczać, że inflacja nie będzie poważniejszym kłopotem w najbliższych kwartałach”.

Aktualizacja: 02.09.2020 12:06 Publikacja: 02.09.2020 11:40

Janusz Jankowiak: Jak już pisać, to z sensem

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z pewnym zażenowaniem przeczytałem tekst pana Leona Podkaminera („Jak potępiać, to konstruktywnie”, „Rzeczpospolita”, 27 sierpnia 2020 r.), polemizujący z kilkoma punktami mojego tekstu, w którym dopraszałem się od pani prof. Elżbiety Chojny-Duch umiarkowania w chwaleniu NBP za politykę pieniężną w jej obecnym wydaniu.   

Moje zażenowanie bierze się stąd, że pan Podkaminer, wieloletni przecież pracownik naukowy i nauczyciel akademicki, lekką ręką przekreśla występowanie związku między podażą pieniądza i inflacją. A posuwa się przy tym dość odważnie - i trzeba powiedzieć straceńczo – do stwierdzenia, że pogląd, iż inflacja jest zjawiskiem monetarnym „skompromitował się dość gruntownie jeszcze w zeszłym tysiącleciu”. Bardzo współczuję byłym uczniom pana Podkaminera, o ile wbił im do głowy „domniemany – jak pisze - związek między kreacją pieniądza i inflacją”. On bynajmniej wcale domniemany nie jest. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama