Reklama
Rozwiń
Reklama

Łukasz Czernicki, główny ekonomista w Ministerstwie Finansów: Z większą redystrybucją jesteśmy spóźnieni przynajmniej o 20 lat

Musimy równomiernie dzielić owoce naszej pracy, bo dotychczas pozostawały one jednak wśród najbogatszych – przekonuje Łukasz Czernicki, główny ekonomista w Ministerstwie Finansów.

Publikacja: 26.05.2021 21:00

Łukasz Czernicki, główny ekonomista w Ministerstwie Finansów

Łukasz Czernicki, główny ekonomista w Ministerstwie Finansów

Foto: MF, Michał Grubka

Zacznijmy od wielkich liczb wynikających z Polskiego Ładu. Ile Polacy skorzystają na zmianach w podatku PIT, a ile stracą na zmianach w składce zdrowotnej?

Jeśli chodzi o zmiany w składce zdrowotnej, to mogą one kosztować podatników ok. 14 mld zł. Są to pieniądze, które zostaną od razu przekazane na służbę zdrowia, budżet państwa nic na tym nie skorzysta.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Niewidzialne kobiety. O równość szans będziemy walczyć jeszcze 100 lat
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama