[b]Rz: Czy światowy kryzys finansowy może zaszkodzić rynkowi herbaty?[/b]
[b]Dilhan C. Fernando:[/b] Nie sądzę, że recesja poważnie zaszkodzi branży. Jak pokazały poprzednie kryzysy, w trudnych sytuacjach konsumenci nie ograniczają zakupów takich produktów jak herbata. Częściej rezygnują z bardziej kosztownych przyjemności, np. wyjść do restauracji.
[b]Czy można się spodziewać, że w ślad za innymi surowcami zaczną spadać także ceny herbaty?[/b]
Z powodu braku równowagi pomiędzy podażą a popytem od roku ceny herbaty są wysokie. Wcześniej przez blisko 40 lat jej realne ceny jednak spadały. I jeżeli weźmiemy pod uwagę, co się w tym czasie wydarzyło na rynku kakao czy kawy, to wartość tego produktu jest nadal zaniżona. Zatem nawet jeżeli tempo wzrostu popytu na herbatę nieco wyhamuje, to czeka nas tylko niewielka korekta cen.
[b]Jak istotnym rynkiem dla MJF Group jest obecnie Polska?[/b]