Dopiero dzisiaj władze koreańskiego koncernu Hyundai uroczyście otworzą fabrykę w czeskich Nosovicach. Jednak wybudowany za 1,1 mld euro zakład działa już od listopada ubiegłego roku. Może produkować 200 tys. aut rocznie.
Na razie powstaje tu jeden model – i30 w odmianach hatchback i kombi. Kolejny trafi do produkcji do 2011 roku, kiedy zakład zwiększy moce produkcyjne do 300 tys. aut rocznie.[wyimek]Polska jest dla nas jednym z siedmiu strategicznych rynków świata[/wyimek]
Hyundai mimo kryzysu nie ma powodów do narzekań: w sierpniu liczba rejestracji aut tej marki w zachodniej Europie zwiększyła się w porównaniu z ubiegłym rokiem z 13,6 tys. do 20,3 tys. Pozwoliło to firmie zwiększyć udział w rynku do 2,6 proc.
W Polsce sprzedaż aut tej firmy w pierwszym półroczu wzrosła o 20 proc., a w sierpniu o 80 proc.
[b]Rz: Jeszcze kilka lat temu samochody Hyundaia nie cieszyły się dużym uznaniem w Europie. Teraz firma notuje rekordowe przyrosty sprzedaży. Dlaczego?[/b]