TV Puls walczy o widza

Prezes i właściciel TV Puls Dariusz Dąbski wierzy w to, że stacja wyjdzie na swoje, nadając komercyjną rozrywkę

Publikacja: 03.09.2010 02:51

Dariusz Dąbski, szef TV Puls, był wcześniej reprezentantem Polski w judo

Dariusz Dąbski, szef TV Puls, był wcześniej reprezentantem Polski w judo

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Samotnie walczy o własny już dziś biznes, przekształcając katolicką do niedawna Telewizję Puls w komercyjną stację nadającą rozrywkę, bo – jak przyznaje – to takie programy poprawiają oglądalność telewizji i przyciągają nowych widzów. Nowa, jesienna ramówka TV Puls jest pełna programów takich jak „Dziewczyny na ekran“ czy „Egzekutorzy“ i telenowel, jak „Burza uczuć“ czy „Pustynna miłość“. Zniknęły z niej zupełnie programy katolickie.

Gromy spadły na Dąbskiego już za wiosenne pozycje w TV Puls, kiedy już kierował stacją, a ona zaczęła nadawać np. „Gryzących morderców“ (cykl opowieści o ludziach, na których napadły niebezpieczne zwierzęta) czy „Podniebny horror“ (seria o katastrofach lotniczych). Po tym, jak w lutym tego roku ze stacji wycofali się o.o. franciszkanie i jej głównym udziałowcem został Dąbski, w ramówce pojawiły się też „Goło i wesoło“ czy skandalizujący amerykański talk-show „Jerry Springer Show“.

Właściciel TV Puls z umiarkowanym spokojem zniósł falę krytyki (– Nie chcemy być krytykowani za każdy odrobinę mocniejszy program – powtarzał przy każdej możliwej okazji). Dziś, prezentując kolejną sensacyjno-rozrywkową ramówkę, w którą stacja zainwestowała ponad 10 mln zł, jest już spokojniejszy. W tym roku TV Puls ma przynieść minimalny operacyjny zysk, a Dąbski przestaje szukać dla niej strategicznego inwestora i wierzy, że poradzi sobie z wychodzącą na prostą spółką sam, zwłaszcza że TV Puls ma zagwarantowane miejsca na dwa kanały w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Stacja, która należy dziś w całości do Dąbskiego, zwiększa wpływy z reklam, korzystając na zmianie profilu i reklamowym boomie na kanały niszowe. W czasie poszukiwania dla niej nowego inwestora Dąbski wyceniał ją na ok. 100 mln zł.

46-letni menedżer rodem z Lublina z mediami zżył się mocniej, gdy uczestniczył w ściąganiu do TV Puls amerykańskiego giganta News Corporation należącego do australijskiego magnata mediowego Ruperta Murdocha (został strategicznym inwestorem stacji w połowie 2006 roku, po czym pod koniec 2008 roku się z niej wycofał). Wcześniej był m.in. prezesem Optimusa i przewodniczącym rady nadzorczej PKN Orlen.

To zapalony sportowiec. Najpierw studiował na warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego, trenował m.in. judo , do dzisiaj zresztą pasjonuje się sportem i chętnie powołuje się na te doświadczenia. Na AWF edukacji jednak nie zakończył – w USA, dokąd wyjechał w latach 80., na Uniwersytecie Columbia skończył studia MBA. Próbował zresztą rozmaitych zajęć, za oceanem pracował m.in. jako... model.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację