Zmiana zarządu firmy to, jak wiedzą specjaliści od marketingu, dogodna okazja dla dostawców towarów i usług, by zyskać nowego klienta. Często bowiem w takiej sytuacji dochodzi do małej rewolucji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Podejmowane są np. decyzje o outsourcingu niektórych obszarów działalności czy o inwestycjach, choćby takich jak zakup nowocześniejszego sprzętu biurowego.
Doświadczeni handlowcy zwracają też baczną uwagę na firmy, które właśnie zmieniają adres. Jest bardzo prawdopodobne, że po przeprowadzce do nowej siedziby będą potrzebować mebli albo usług budowlanych.
Warto też przyjrzeć się szefowi firmy i jego współpracownikom. Jeśli nowe funkcje łączą się z awansem i wyższym statusem, osoby te mogą stać się atrakcyjnymi klientami dostawców usług i dóbr luksusowych.
Reklama czy informacja
Informacje o zmianach zarządów firm czy ich siedzib – a także wiele innych danych potencjalnie ważnych dla dostawców i partnerów handlowych przedsiębiorstwa – można znaleźć w profesjonalnych bazach danych przeznaczonych dla biznesu. Bazy takie są szczególnie cenne dla firm nowych lub wchodzących na nowe rynki.
Przedsiębiorstwa zagraniczne rozpoczynające działalność w Polsce lub dopiero się do tego przymierzające z zasady sięgają po dostępne u nas zasoby informacji o firmach, które mogą być ich klientami, dostawcami czy kooperantami. Polscy przedsiębiorcy robią to rzadziej i często bez przekonania.