Tablet jest doskonałym urządzeniem dla mobilnego pracownika. Jest lekki i niewielki. Może pełnić takie same funkcje jak laptop. Nic dziwnego, że coraz więcej sprzętu trafia do firm.
Według firmy analitycznej IDC, w 2012 r., w porównaniu z rokiem poprzednim, globalny rynek tabletów zwiększył się o 78 proc. W 2013 r. sprzedaż tych urządzeń powinna wynieść 165,9 mln sztuk, a w 2016 r. powinna sięgnąć 261,4 mln sztuk.
Zgodnie ze światową tendencją, nasz lokalny rynek także szybko się rozwija. Asbis Enterprises Plc szacuje, że w 2013 r. sprzedaż może wynieść 1,8 mln sztuk. Według innych danych ten rok zamknie się sprzedażą na poziomie 800–900 tys. egzemplarzy.
Jak pokazała ankieta Ceneo.pl z 2012 r., polscy użytkownicy są zainteresowani głównie modelami z ekranem o przekątnej 10,1 cala (38 proc. wskazań) oraz 7 cali (36 proc.). Sprzęt w rozmiarze iPada (9,7 cali) interesował 9 proc. badanych.
Dla pracujących w terenie
Ilość dostępnych aplikacji i urządzeń sprawia, że tablety zaczynają być coraz częściej wykorzystywane w szeroko pojętym biznesie. Obecnie kupowane są przede wszystkim dla przedstawicieli handlowych oraz dla pracowników branży finansowej, jednak tendencja ta szybko rozprzestrzenia się na inne sektory (np. medyczny, wszelkiego typu usługi).