Reklama

Piotr Skwirowski: Dzwoń po lekarza

Choć Polacy krytycznie oceniają zdalne wizyty i e-porady medyczne, to w wielu przypadkach ułatwiają one życie pacjentom. Możemy się zżymać, ale telemedycyna to przyszłość.

Aktualizacja: 30.09.2020 21:09 Publikacja: 30.09.2020 21:00

Piotr Skwirowski: Dzwoń po lekarza

Foto: Adobe Stock

Zbadania ARC Rynek i Opinia, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w opinii niemal połowy Polaków porady telefoniczne i online nie są skuteczne, a lekarze mniej się podczas takich wizyt starają. Jednocześnie trzy czwarte ankietowanych twierdzi, że telemedycyna nigdy nie zastąpi osobistego kontaktu z lekarzem.

Ale to nie takie proste. Na ocenę telemedycyny duży wpływ ma bowiem problem, z jakim do lekarza zwraca się pacjent. Ci z chorobami przewlekłymi, jak nadciśnienie czy cukrzyca, którzy muszą stale przyjmować leki i zależy im na przedłużeniu recepty, zdecydowanie ją chwalą. Tym bardziej że w czasie e-wizyty lekarz może im wystawić e-receptę. Teleporada może też z powodzeniem pomóc pacjentowi zmagającemu się z różnymi niezbyt groźnymi doraźnymi schorzeniami. To dlatego telemedycyna ma też spore grono zwolenników – chwali ją co czwarty badany. Grupa ankietowanych, którzy przyznają, że są one ułatwieniem dla pacjentów, jest nawet nieco większa. Zdają się to też potwierdzać dane z firm medycznych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Opinie Ekonomiczne
Prof. Adam Noga: Ten Nobel z ekonomii był oczekiwany od dawna
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dokąd zmierza polski system ochrony zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Hubert Kozieł: Kreatywna destrukcja w skali międzykontynentalnej
Reklama
Reklama