Piotr Skwirowski: Dzwoń po lekarza

Choć Polacy krytycznie oceniają zdalne wizyty i e-porady medyczne, to w wielu przypadkach ułatwiają one życie pacjentom. Możemy się zżymać, ale telemedycyna to przyszłość.

Aktualizacja: 30.09.2020 21:09 Publikacja: 30.09.2020 21:00

Piotr Skwirowski: Dzwoń po lekarza

Foto: Adobe Stock

Zbadania ARC Rynek i Opinia, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w opinii niemal połowy Polaków porady telefoniczne i online nie są skuteczne, a lekarze mniej się podczas takich wizyt starają. Jednocześnie trzy czwarte ankietowanych twierdzi, że telemedycyna nigdy nie zastąpi osobistego kontaktu z lekarzem.

Ale to nie takie proste. Na ocenę telemedycyny duży wpływ ma bowiem problem, z jakim do lekarza zwraca się pacjent. Ci z chorobami przewlekłymi, jak nadciśnienie czy cukrzyca, którzy muszą stale przyjmować leki i zależy im na przedłużeniu recepty, zdecydowanie ją chwalą. Tym bardziej że w czasie e-wizyty lekarz może im wystawić e-receptę. Teleporada może też z powodzeniem pomóc pacjentowi zmagającemu się z różnymi niezbyt groźnymi doraźnymi schorzeniami. To dlatego telemedycyna ma też spore grono zwolenników – chwali ją co czwarty badany. Grupa ankietowanych, którzy przyznają, że są one ułatwieniem dla pacjentów, jest nawet nieco większa. Zdają się to też potwierdzać dane z firm medycznych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody