Reklama
Rozwiń
Reklama

Przesadny strach przed deflacją

Spadające ceny mogą być efektem działania innowacyjnych firm, które potrafiły przekuć nowoczesne technologie w efektywne modele biznesowe – pisze wiceprezydent Pracodawców RP.

Aktualizacja: 11.03.2015 21:05 Publikacja: 11.03.2015 20:00

Maciej Stańczuk

Maciej Stańczuk

Foto: Fotorzepa/Darek Golik

Prof. Andrzej Wojtyna, jeden z najwybitniejszych polskich ekonomistów, który często zabiera publicznie głos w ważnych debatach istotnych dla rozwoju gospodarczego Polski (np. próba uporządkowania arcyważnej dyskusji nt. wprowadzenia euro w Polsce) przestrzega w „Rzeczpospolitej" z 21 lutego przed groźnym niedocenianiem skutków deflacji w naszym kraju. Profesor sugeruje wręcz, że przerwanie ewentualnej spirali deflacyjnej byłoby zdecydowanie trudniejsze i bardziej kosztowne niż spirali inflacyjnej.

Niepokojące wskaźniki

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama