Reklama

Wierzymy w polską gospodarkę

Brakuje nam doświadczenia we współpracy z firmami na świecie i boimy się zaufać oraz wchodzić w alianse w celu zwiększenia innowacyjności i konkurencyjności – mówi Marcinowi Piaseckiemu prezes PwC w Polsce Adam Krasoń.

Aktualizacja: 18.06.2015 07:57 Publikacja: 17.06.2015 22:00

Wierzymy w polską gospodarkę

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: Jaka jest Polska gospodarka? Liberalna? Postkryzysowa?

Przegoniliśmy w tej chwili Węgry, zbliżamy się do Portugalii. Do poziomu Niemiec czy USA jeszcze nam daleko i trzeba myśleć o kolejnych 20–25 latach. Prywatyzacja się kończy, a udział Skarbu Państwa w gospodarce, wraz z dalszą ekspansją polskiego prywatnego biznesu, będzie malał. Ale wielu prezesów i przedsiębiorców dodaje także inną kwestię. Mija okres walki konkurencyjnej na poziomie kosztów. Tym, co powinno stanowić dla polskiej gospodarki cel strategiczny, jest dbanie o jakość i innowacyjność. Konkurencyjność oparta tylko na niskich kosztach się kończy – musimy zadbać o jakość produktów, jakość usług, a także o jakość życia dla ludzi. Dokonaliśmy już przejścia do świata rynku. Teraz jako społeczność musimy iść do świata jakości – to daje krajowi szansę na zwiększenie tego, co biznes nazywa wartością dodaną. I za to inwestorzy czy konsumenci z zagranicy będą skłonni więcej płacić. Wzrosną produktywność i płace.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama