Wierzymy w polską gospodarkę

Brakuje nam doświadczenia we współpracy z firmami na świecie i boimy się zaufać oraz wchodzić w alianse w celu zwiększenia innowacyjności i konkurencyjności – mówi Marcinowi Piaseckiemu prezes PwC w Polsce Adam Krasoń.

Aktualizacja: 18.06.2015 07:57 Publikacja: 17.06.2015 22:00

Wierzymy w polską gospodarkę

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: Jaka jest Polska gospodarka? Liberalna? Postkryzysowa?

Przegoniliśmy w tej chwili Węgry, zbliżamy się do Portugalii. Do poziomu Niemiec czy USA jeszcze nam daleko i trzeba myśleć o kolejnych 20–25 latach. Prywatyzacja się kończy, a udział Skarbu Państwa w gospodarce, wraz z dalszą ekspansją polskiego prywatnego biznesu, będzie malał. Ale wielu prezesów i przedsiębiorców dodaje także inną kwestię. Mija okres walki konkurencyjnej na poziomie kosztów. Tym, co powinno stanowić dla polskiej gospodarki cel strategiczny, jest dbanie o jakość i innowacyjność. Konkurencyjność oparta tylko na niskich kosztach się kończy – musimy zadbać o jakość produktów, jakość usług, a także o jakość życia dla ludzi. Dokonaliśmy już przejścia do świata rynku. Teraz jako społeczność musimy iść do świata jakości – to daje krajowi szansę na zwiększenie tego, co biznes nazywa wartością dodaną. I za to inwestorzy czy konsumenci z zagranicy będą skłonni więcej płacić. Wzrosną produktywność i płace.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Marzenie stanie się potrzebą
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Król jest nagi. Przynajmniej ten zbrojeniowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę