Reklama
Rozwiń

Konsument – wartość bezcenna

Elektronika idzie dziś jak świeże bułeczki. Polacy chętnie kupują nie tylko niezbędny w domu „użyteczny" sprzęt RTV i AGD, ale także produkty świadczące o zaspokajaniu swego rodzaju konsumpcyjnych zachcianek.

Publikacja: 20.08.2015 22:00

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Przykładowo, świetnie w tym roku sprzedają się ponad 50-calowe telewizory czy komputery stacjonarne, które pełnią rolę najlepszych konsol do gier. Spore ożywienie widać też na rynku samochodów, od stycznia do lipca ich sprzedaż wzrosła o 4,1 proc., a w samym lipcu – o ponad 10 proc.

Powoli więc można mówić o boomie na dobra trwałego użytku. Zresztą potwierdzają to badania koniunktury konsumenckiej prowadzone przez GUS. Polacy w coraz mniejszym stopniu obawiają się pogorszenia swojej sytuacji finansowej, a skłonność do dokonywania ważniejszych zakupów rośnie (wskaźnik ten jest obecnie najwyższy od 2010 r.). Dla gospodarki i przedsiębiorstw nie ma lepszej informacji. Konsumenci zasobni w gotówkę, ufni w przyszłość są po prostu wartością bezcenną. Teraz trzeba jednak – parafrazując reklamę piwa – pilnować, by tej wartości nie zmarnować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tryjanowski: Energetyka została zamknięta w plemiennych bańkach
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB