Reklama

Konsument – wartość bezcenna

Elektronika idzie dziś jak świeże bułeczki. Polacy chętnie kupują nie tylko niezbędny w domu „użyteczny" sprzęt RTV i AGD, ale także produkty świadczące o zaspokajaniu swego rodzaju konsumpcyjnych zachcianek.

Publikacja: 20.08.2015 22:00

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Przykładowo, świetnie w tym roku sprzedają się ponad 50-calowe telewizory czy komputery stacjonarne, które pełnią rolę najlepszych konsol do gier. Spore ożywienie widać też na rynku samochodów, od stycznia do lipca ich sprzedaż wzrosła o 4,1 proc., a w samym lipcu – o ponad 10 proc.

Powoli więc można mówić o boomie na dobra trwałego użytku. Zresztą potwierdzają to badania koniunktury konsumenckiej prowadzone przez GUS. Polacy w coraz mniejszym stopniu obawiają się pogorszenia swojej sytuacji finansowej, a skłonność do dokonywania ważniejszych zakupów rośnie (wskaźnik ten jest obecnie najwyższy od 2010 r.). Dla gospodarki i przedsiębiorstw nie ma lepszej informacji. Konsumenci zasobni w gotówkę, ufni w przyszłość są po prostu wartością bezcenną. Teraz trzeba jednak – parafrazując reklamę piwa – pilnować, by tej wartości nie zmarnować.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama