Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.10.2015 22:00 Publikacja: 19.10.2015 22:00
Foto: Archiwum
Ale wbrew tym szczytnym pobudkom doda skrzydeł także, a może przede wszystkim, wielkim sieciom handlowym. Te bowiem rozwijają małe sklepy, zwane z angielska convenience. Dotyczy to też należącej do portugalskiego Jeronimo Martins Biedronki, która – jak piszemy dziś w „Rzeczpospolitej" – zdecydowała się wejść w ten segment rynku.
Wprowadzenie nowego podatku tylko wzmocni istniejące już trendy. Obecnie w polskim handlu najszybciej rozwijają się nie hipermarkety, które po swoich złotych latach zmagają się z kryzysem, nie dyskonty, które do szybkiej ekspansji wykorzystały trudny okres 2008–2010, ale właśnie małe sklepy osiedlowe na rogu ulicy. Są dobrze sformatowane pod potrzeby klientów szukających podstawowych artykułów spożywczych, mają zoptymalizowane pod względem kosztów łańcuchy dostaw, a przede wszystkim dobrze znane marki wspierane drogimi kampaniami reklamowymi. To m.in. licząca ponad 3 tys. punktów Żabka Polska należąca do funduszu Mid Europa Partners z Londynu oraz sieci ABC i Lewiatan z notowanej na warszawskiej giełdzie grupy Eurocash, którą kontroluje zdolny Portugalczyk Luis Amaral, niegdyś budujący w Polsce struktury Jeronimo Martins.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Coraz większe upały nie tylko dewastują środowisko i trwale zmieniają klimat. Nie tylko nasilają procesy migracy...
Ostatnie działania rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną odpowiedzią na problemy sektora. To żo...
Politycy – od prezydenta elekta Karola Nawrockiego po rządzącą KO – ściemniają, obiecując Polakom większą kwotę...
Podniecony swoimi sukcesami Władimir Władimirowicz Putin postanowił iść w ślady Władimira Iljicza, który przewid...
Chcemy rozmawiać o tym, co się w gospodarce udało, ale też, co poszło nie tak, gdzie system zawiódł, jakie refor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas