Reklama
Rozwiń
Reklama

Halesiak: Unia potrzebuje zmiany paradygmatów

Priorytetem powinno być definiowanie i obrona interesów Unii jako całości wobec reszty świata. Przesunięcie uwagi na zagadnienia globalne wymaga częściowej deregulacji wewnątrz UE, by zostawić więcej miejsca na działania na poziomie krajowym.

Publikacja: 25.09.2024 05:10

Komisja Europejska

Komisja Europejska

Foto: Bloomberg

Unia Europejska od początku swojego istnienia była projektem wyjątkowym. Stworzyła fundamenty pokoju i stabilności w Europie, której mieszkańcy przez wieki zmagali się z konfliktami zbrojnymi. Wspólnota, początkowo zawiązana wokół celów gospodarczych, szybko przerodziła się w projekt polityczny mający na celu promowanie integracji, demokracji oraz konwergencji społeczno-gospodarczej.

Z perspektywy lat wydaje się, że Unia odegrała kluczową rolę w umacnianiu pokoju i dobrobytu w regionie. Jednak to, co zapewniło sukces w przeszłości, nie gwarantuje go w przyszłości. Kluczem do długofalowego sukcesu UE – a być może nawet jej przetrwania – będzie zdolność do adaptacji, ewolucji i reagowania na globalne oraz wewnętrzne wyzwania.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama