Reklama

Kolejna ofensywa na torach

W 2015 r. PKP PLK tryumfalnie ogłosiło Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych, której celem miało być przyspieszenie wydawania unijnych pieniędzy. A tych w obecnej perspektywie finansowej na kolej przypada wyjątkowo dużo, bo aż 67 mld.

Aktualizacja: 20.12.2016 20:25 Publikacja: 20.12.2016 20:16

Kolejna ofensywa na torach

Foto: Archiwum

Natarcie jednak napotkało intensywny opór i zakończyło się bez specjalnych sukcesów: choć 2016 r. się kończy, to według szacunków Krajowy Program Kolejowy, odpowiednik Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, jest na razie zrealizowany w ok. 15 proc. Tempo wydatkowania środków na drogi jest kilkakrotnie wyższe. Wyraźnie widać to w kwotach podpisanych kontraktów – w przypadku infrastruktury kolejowej według ZDG TOR sięga ok. 10 mld, a wraz z ogłoszonymi i jeszcze nierozstrzygniętymi postępowaniami przekroczy nieco 17 mld zł, tymczasem w przypadku dróg mowa o 61,6 mld zł plus blisko 30 mld z toczących się procedur wyboru wykonawców.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Putin „kupił" Indie za 13 miliardów dolarów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Czy wszyscy zginiemy?
Opinie Ekonomiczne
A może budżetowe zaskoczenie to paradoksalnie niezła wiadomość dla RPP?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dziękuję za Wasz bunt sprzed 45 lat
Opinie Ekonomiczne
Jak obejść podatkowe liberum veto Karola Nawrockiego?
Reklama
Reklama