Aktualizacja: 20.12.2016 20:25 Publikacja: 20.12.2016 20:16
Foto: Archiwum
Natarcie jednak napotkało intensywny opór i zakończyło się bez specjalnych sukcesów: choć 2016 r. się kończy, to według szacunków Krajowy Program Kolejowy, odpowiednik Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, jest na razie zrealizowany w ok. 15 proc. Tempo wydatkowania środków na drogi jest kilkakrotnie wyższe. Wyraźnie widać to w kwotach podpisanych kontraktów – w przypadku infrastruktury kolejowej według ZDG TOR sięga ok. 10 mld, a wraz z ogłoszonymi i jeszcze nierozstrzygniętymi postępowaniami przekroczy nieco 17 mld zł, tymczasem w przypadku dróg mowa o 61,6 mld zł plus blisko 30 mld z toczących się procedur wyboru wykonawców.
Zwolnienie z podatku bankowego kredytów dla firm, emisja obligacji infrastrukturalnych gwarantowanych majątkiem...
Nawet jeśli ostatnie wydarzenia na Półwyspie Iberyjskim nie były skutkiem wrogiej działalności, to pokazały pote...
Polsce brakuje koordynatora transformacji regionów węglowych. Czas ucieka, a wraz z nim mogą uciec pieniądze.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas