Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.05.2017 22:04 Publikacja: 29.05.2017 21:44
Anita Błaszczak
Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała
Zarówno sondaż ARC Rynek i Opinia, jak i niedawne badanie agencji Open Research dowodzą, że nasz patriotyzm z roku na rok rośnie. Według danych Open Research, o ile w ubiegłym roku 64 proc. ankietowanych czuło się zachęconych do zakupu polskością danej marki, o tyle w tym roku ta grupa urosła do 73 proc. Coraz częściej sprawdzamy też przy zakupach, czy dany towar wyprodukowano w Polsce.
Widać to np. po rosnącej liczbie użytkowników aplikacji Pola, która umożliwia sprawdzenie smartfonem polskości produktów. Według jej wydawcy, Klubu Jagiellońskiego, Polę pobrało już 370 tys. osób, które zeskanowały 10 mln towarów. Inny dowód to działania producentów i handlowców, którzy dostrzegli, że polskość pomaga w sprzedaży. Coraz częściej podkreślają więc na opakowaniu lub w reklamie polskość swoich produktów. Szczególnie w przypadku żywności, gdzie najczęściej można liczyć na premię za krajowe pochodzenie. Mamy wiec polskie masło, mięso i truskawki (dwa razy droższe od zagranicznych).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wbrew temu co od lat wpajali Polakom politycy PiS i Zjednoczonej Prawicy, w budżecie nie ma pieniędzy na wszystk...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
System kaucyjny rozwija się w Polsce wolno, bo taka jest decyzja producentów napojów i sieci handlowych. Butelki...
W świecie ekonomii szerzą się dziś nowe trendy i zjawiska, które wydają się iść wbrew całej dotychczasowej wiedz...
Jeśli nie zachowamy konkurencji między dostawcami sprzętu wojskowego, to systemy, które kupimy, nie będą najleps...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Zwiększanie liczby samolotów w dzierżawie finansowej i przejmowanie ich na własność, po spłaceniu rat, jest kluc...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas