Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego zagraliśmy we frankową ruletkę?

Zdaniem Leszka Balcerowicza biorąc kredyt „walutowy" frankowicze „zdecydowali się na dodatkowe ryzyko." Czy jest tak, jak widzi to profesor Balcerowicz, że Polacy to naród ryzykantów i dlatego chętnie wybierali produkt niebezpieczny, świadomie narażając siebie i swoje rodziny na skutki frankowej ruletki, czy też wyobrażenia byłego prezesa NBP nie mają nic wspólnego z rzeczywistością?

Aktualizacja: 08.04.2021 11:52 Publikacja: 08.04.2021 11:28

Dlaczego zagraliśmy we frankową ruletkę?

Foto: Bloomberg

„Polacy są raczej asekuracyjni, jeżeli chodzi o skłonność do podejmowania ryzyka w oszczędzaniu i inwestowaniu" – czytamy Raporcie z Badania na Temat Postaw Polaków Wobec Oszczędzania organizowanym przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy pod patronatem merytorycznym Komisji Nadzoru Finansowego z 2008 roku. „Prawie 70% Polaków wolałoby wygrać niższą kwotę, ale obciążoną niskim ryzykiem" – czytamy dalej. Dane badawcze z tamtego okresu świadczą o wyjątkowo konserwatywnym i zachowawczym podejściu Polaków do bezpieczeństwa finansowego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama