Reklama

Menedżer z GM

Andrzej Żelazny, szef Chevroleta w Polsce zapowiada wprowadzenie całkiem nowej gamy samochodów do 2011 roku

Publikacja: 25.11.2009 02:19

Menedżer z GM

Foto: Rzeczpospolita

Wzmocnienie pozycji i dalszy stabilny rozwój marki – to najważniejsze cele Chevroleta na polskim rynku. W ramach reorganizacji marek należących do General Motors, Chevrolet będzie miał teraz większą autonomię niż dotychczas. Szefem marki w Polsce, dyrektorem generalnym Chevrolet Poland, został Andrzej Żelazny.

Ten 43-letni absolwent Politechniki Warszawskiej od 15 lat związany jest z General Motors. W 1994 roku zaczynał pracę w montowni opla astry na Żeraniu. Po siedmiu latach został oddelegowany do centrali Opla w Niemczech. Kierował tam zespołem wdrażającym europejski projekt serwisowy.

W kraju zajmował także stanowisko dyrektora Działu Obsługi Posprzedażnej oraz dyrektora marketingu marki Opel, a następnie odpowiadał za sprzedaż oraz marketing marki Saab. W marcu ubiegłego roku został szefem sprzedaży i marketingu Chevroleta.

– Celem reorganizacji naszych struktur jest szybkie reagowanie na zmiany warunków rynkowych i potrzeb klientów. Chciałbym, aby marka Chevrolet była w Polsce coraz lepiej rozpoznawalna. Pomogą w tym całkowicie nowe produkty – zapowiada Żelazny.

Do końca 2011 r. Chevrolet planuje wprowadzenie zupełnie nowej gamy samochodów. Obecnie modelem, który ciągnie w górę wyniki marki, jest produkowany na Żeraniu Aveo. Jego sprzedaż wzrosła do ubiegłego roku o 13 proc. Pozostałe modele – kompaktowe Lacetti, średniej wielkości SUV Captiva oraz aspirująca do segmentu aut klasy wyższej Epica – są importowane z Korei.

Reklama
Reklama

W kwietniu na rynek przebojem wjechał chevrolet cruze. To czterodrzwiowe auto w stylu sedan-coupe powstało na tej samej platformie co produkowana od kilkunastu dni w fabryce Opla w Gliwicach nowa astra IV. W przyszłym roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży miejskiego chevroleta – modelu Spark.

Chevrolet sprzedawany jest w Polsce od 2004 roku. Wcześniej marka oferowana była w naszym kraju jeszcze przed wojną. Dziś samochody dostępne są u 50 dilerów. Obecna reorganizacja struktur Chevroleta nie wpłynie na kształt sieci dilerskiej.

Mimo kryzysu Chevrolet radzi sobie całkiem nieźle. W październiku marka odnotowała wzrost wobec września o prawie 13 proc. Sprzedaż za dziesięć miesięcy tego roku utrzymała poziom ubiegłoroczny. W polskim rynku samochodów osobowych Chevrolet ma 1,86-procentowy udział.

Chevrolet Poland jest częścią europejskiej organizacji marki Chevrolet, która ma swoją siedzibę w Zurychu. W ubiegłym roku sprzedaż Chevroleta w Europie sięgnęła 500 tys. sztuk.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Bułgaria, czyli o znaczeniu sprawnych instytucji
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Twarda składka (zdrowotna) do zgryzienia
Opinie Ekonomiczne
Prof. Beata Javorcik: Stary wspaniały świat?
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Europejski balon Chin
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Kośny, Hardt: Sięgnijmy do ekonomii
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama