Związek Browary Polskie we wrześniu nie wykluczył, że w tym roku, po raz pierwszy w historii, produkcja piwa może przekroczyć 37 mln hl. To aktualny scenariusz?
Pierwsze półrocze było udane dla branży, ale spodziewamy się, że w drugiej połowie roku będzie nieco gorzej i sprzedaż będzie na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. W ujęciu całego roku może zwiększyć się o 3 – 4 proc. To powinno jednak wystarczyć, aby sprzedaż sięgnęła 37 mln hl.
Plan Carlsberg Polska na ten rok zakładał dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Udziały miały być nie mniejsze niż 16 -1 7 proc...
W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wielkość naszej sprzedaży zanotowała dwucyfrowy wzrost, a więc większy niż średnia całej branży. Nasze udziały przekroczyły 18 proc. Rekordowy był dla nas lipiec, należało wówczas dla nas ponad 20 proc. rynku.
Euro opłaciło się więc Carlsbergowi?