Czy zmiana na stanowisku dyrektora generalnego IBM Polska oznacza zmianę strategii koncernu na Polskę?
Polska jest uważana przez IBM za rynek wzrostu. Koncentracja na tego typu rynkach jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii biznesowej do 2015 roku. Dlatego też IBM będzie umacniał i rozwijał swoją obecność w Polsce. W 2012 roku otworzyliśmy cztery nowe regionalne oddziały handlowe w Polsce: we Wrocławiu, Katowicach oraz później w Krakowie i Poznaniu. We wrześniu 2012 r. otworzyliśmy Operacyjne Centrum Bezpieczeństwa we Wrocławiu, które jest dziesiątym tego typu ośrodkiem IBM na świecie. Centrum zatrudnia światowej klasy analityków, którzy stale monitorują i reagują na różnorodne zagrożenia czyhające w sieci na naszych klientów. Będziemy kontynuować inwestycje w Polsce w tym roku. Już dzisiaj mogę powiedzieć, że wkrótce ogłosimy otwarcie kolejnego oddziału regionalnego, w Gdańsku.
Jakie są najważniejsze zadania postawiono Panu, jako nowemu dyrektorowi generalnemu IBM Polska?
Jedną z podstawowych rzeczy, na których chciałbym się skupić teraz, jest transfer wiedzy wewnątrz IBM. Wiele lat pracy na kierowniczych stanowiskach w IBM w strukturach regionalnych w Europie Środkowo-Wschodniej utwierdziło mnie w przekonaniu, że praca dla międzynarodowej firmy daje wspaniałą możliwość korzystania z wiedzy naszych ekspertów z całego świata i staramy się robić wszystko żeby ją efektywnie wykorzystywać. Musimy pracować razem, zarówno z naszymi partnerami biznesowymi jak i wewnątrz firmy IBM, co również oznacza współpracę międzyoddziałową. Chciałbym abyśmy byli rozpoznawalni na rynku z oferowania kompleksowych rozwiązań, obejmujących oprogramowanie, usługi oraz sprzęt IT. Jest to szczególnie ważne dla usługowej części naszego biznesu oraz gdy mówimy o naszych głównych elementach naszej globalnej strategii biznesowej, czyli analityce biznesowej, przetwarzaniu danych w chmurze, oraz agendzie budowy mądrzejszego świata.
W jakim obszarze rynku IBM Polska chce zwiększyć przychody ze sprzedaży w naszym kraju?