Jak rozpoznać młodą spółkę z szansami na sukces? Co przesądza o tym, że jest atrakcyjna dla inwestorów?
Jean Kovacs:
Taką spółkę muszą tworzyć ludzie z pasją. Najlepiej, żeby w zespole byli ludzie o zacięciu technicznym i biznesowym. Spółka musi dysponować jakimś produktem, choćby w wersji beta. Ten produkt musi odpowiadać na konkretny problem, który założyciele spółki dostrzegli i który chcą rozwiązać. Innymi słowy, muszą wiedzieć, kto i dlaczego miałby ich produkt kupić.
Często firmy tworzą coś zupełnie nowego, tzn. nie zaspokajają żadnej potrzeby, którą odkryły, tylko raczej tę potrzebę stwarzają.
Chodzi mi o to, że start-up nie może się tylko chwalić, że dysponuje doskonałą technologią, rewolucyjnym pomysłem. Założyciele spółki muszą wiedzieć, komu i do czego ich produkt może być potrzebny.