Reklama

Dzieci konsoli nakręcają biznes

Warto się bić o rynek, póki czas po temu: w Polsce jest 13 mln graczy komputerowych, z czego około połowy rzeczywiście kupuje gry, a nie ściąga z nielegalnych źródeł.

Aktualizacja: 07.01.2015 08:10 Publikacja: 07.01.2015 06:17

Dorota Kaczyńska

Dorota Kaczyńska

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Do tego dziesiątki tysięcy fanów na branżowych targach. A takich imprez, choć ciągle jest ich niezbyt wiele, sukcesywnie przybywa. Plus półtora miliarda złotych rocznych obrotów dla całej branży gier komputerowych. Wskaźniki te z roku na rok idą w górę, a i tak stanowią jedynie niewielki ułamek światowego rynku tzw. gamingu, którego wartość już rok temu sięgnęła blisko 100 mld dol.

Nic dziwnego, że producenci gier, w tym coraz więcej rodzimych firm, mając wizję milionowych zysków, wprowadzają z impetem kolejne tytuły na polski rynek, a eksperci zapewniają, że branża ta ciągle ma w naszym kraju ogromny potencjał.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Polowczyk: Polska miała dużo szczęścia od 1990 roku
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz:: Kupujemy okręty, czyli gospodarka, głupcze!
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Nie wysokość, ale jakość. Dlaczego polskie podatki szkodzą gospodarce?
Opinie Ekonomiczne
Strategia, która COŚ zmienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Kiedy w końcu na emeryturę? Miejsce pracy decyduje za nas
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama