LPP gotowe na różne scenariusze

W obliczu spadku przychodów na mkw. musimy zmniejszać koszty – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Aktualizacja: 15.03.2015 21:40 Publikacja: 15.03.2015 21:00

LPP gotowe na różne scenariusze

Foto: materiały prasowe

Rz: Firmy odzieżowe zwiększają obroty w szybkim tempie, ale w 2014 r. wasza sprzedaż porównywalna, czyli w sklepach działających co najmniej rok, zmalała o 2,5 proc. Było to spowodowane głównie problemami w Rosji i na Ukrainie, skąd czerpiecie jedną czwartą przychodów. Ale w III i IV kwartale zmalała sprzedaż także w Polsce. Co jest tego powodem?

Przemysław Lutkiewicz: Sprzedaż porównywalna wszystkich naszych marek (Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay– red.) była w tym czasie podobna. Żadna z nich nie ma problemów, spowodowanych np. nietrafioną kolekcją. Trudno porównywać LPP do małych spółek z branży. Nawet jeśli zsumowalibyśmy ich obroty, byłyby one nadal znacznie mniejsze niż nasze. Poza tym małym podmiotom łatwiej o dynamiczny wzrost, ponieważ mają niższą bazę porównawczą. My porównujemy się do globalnych liderów, np. H&M, i tutaj wypadamy bardzo podobnie. Najważniejsze jest to, że łącznie nasze przychody w Polsce rosną. Nie tracimy udziałów w rynku, ale sprzedaż w przeliczeniu na jeden mkw. faktycznie nieco spada.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem