Alibaba na Jedwabnym Szlaku

Połączenie kolejowe Polski z Chinami może oznaczać prawdziwą rewolucję nie tylko na rynku logistycznym.

Publikacja: 14.06.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Alternatywa dla długiego transportu kontenerów drogą morską wydaje się oczywistą zmianą, a w jej wyniku rewolucję może przeżyć handel internetowy, i to nie tylko w naszym kraju.

Każda firma z umową na produkcję jakiegokolwiek towaru w Chinach wie, z jak dużym wyprzedzeniem trzeba planować jakiekolwiek zmiany w ofercie. Chodzi nie tylko o wysokie obłożenie pracą zakładów, ale też długi transport. Dlatego, jeśli nawet produkt nagle okazywał się w Europie hitem, to klienci często i tak musieli czekać kilka tygodni, aż kontenerowiec pokona długą trasę. Producenci np. elektroniki często byli zmuszeni do korzystania ze znacznie droższego transportu lotniczego, gdy w sklepach brakowało jakiegoś wyjątkowego hitu, a magazyny w Europie świeciły pustkami.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację