Reklama

Alibaba na Jedwabnym Szlaku

Połączenie kolejowe Polski z Chinami może oznaczać prawdziwą rewolucję nie tylko na rynku logistycznym.

Publikacja: 14.06.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Alternatywa dla długiego transportu kontenerów drogą morską wydaje się oczywistą zmianą, a w jej wyniku rewolucję może przeżyć handel internetowy, i to nie tylko w naszym kraju.

Każda firma z umową na produkcję jakiegokolwiek towaru w Chinach wie, z jak dużym wyprzedzeniem trzeba planować jakiekolwiek zmiany w ofercie. Chodzi nie tylko o wysokie obłożenie pracą zakładów, ale też długi transport. Dlatego, jeśli nawet produkt nagle okazywał się w Europie hitem, to klienci często i tak musieli czekać kilka tygodni, aż kontenerowiec pokona długą trasę. Producenci np. elektroniki często byli zmuszeni do korzystania ze znacznie droższego transportu lotniczego, gdy w sklepach brakowało jakiegoś wyjątkowego hitu, a magazyny w Europie świeciły pustkami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama