Nawet na budowach robotnicy nie idą już w przerwie obiadowej na zakupy do pobliskiego sklepu, lecz czekają na samochód firmy kateringowej, który przywozi im zestawy obiadowe.
Jak wynika z badań firmy Sodexo Benefits and Rewards Services, co ósmy z pracodawców – w tym aż 36 proc. dużych firm w największych miastach – dofinansowuje pracownikom posiłki. Poprawa koniunktury na rynku pracy sprawia, że świadczenia pozapłacowe, czyli benefity, stają się coraz cenniejszą kartą przetargową w rywalizacji o pracowników. Wśród nich na znaczeniu zyskują benefity żywieniowe, co dobrze było widać, gdy Amazon rekrutował załogę do centrów logistycznych w Polsce, kusząc m.in. obiadami za złotówkę. Rosnąca zamożność i dążenie do wygody (nie wspominając o długich godzinach pracy) sprawiają, że także w domu coraz chętniej sięgamy po jedzenie, które ktoś nam przygotuje i dostarczy.