Polska nie wszędzie jest płaska

Generalnie Polska jest dość płaska. Budowa dróg, choć technicznie skomplikowana, w większości przypomina rozwijanie rolki papieru toaletowego, tyle że gdzieniegdzie trzeba skorygować niewielkie nierówności terenu, bo zarówno autostrady, jak i drogi ekspresowe mają swoje ustawowe parametry związane zarówno z ostrością łuków, jak i spadkami czy wzniesieniami trasy.

Publikacja: 23.01.2017 20:19

Polska nie wszędzie jest płaska

Foto: Archiwum

Podczas budowy naszej sieci powstało wiele mostów, estakad, wiaduktów czy spektakularnych węzłów drogowych, ale gdzieniegdzie jednak potrzebne były także tunele. I te trasy były dotąd dość konsekwentnie odkładane na później, jakby było to coś wstydliwego. Poniekąd to prawda, bo wiele rodzimych firm po prostu nie miało doświadczenia w takich projektach, co więcej, są one po prostu drogie. Przez wiele lat jedynym drążonym tunelem na drodze szybkiego ruchu był otwarty w 2010 r. liczący 678 metrów tunel Emilia na trasie S69 (obecnie S1), łączącej Polskę ze Słowacją. Potem zapadła cisza.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację