Reklama

Polska nie wszędzie jest płaska

Generalnie Polska jest dość płaska. Budowa dróg, choć technicznie skomplikowana, w większości przypomina rozwijanie rolki papieru toaletowego, tyle że gdzieniegdzie trzeba skorygować niewielkie nierówności terenu, bo zarówno autostrady, jak i drogi ekspresowe mają swoje ustawowe parametry związane zarówno z ostrością łuków, jak i spadkami czy wzniesieniami trasy.

Publikacja: 23.01.2017 20:19

Polska nie wszędzie jest płaska

Foto: Archiwum

Podczas budowy naszej sieci powstało wiele mostów, estakad, wiaduktów czy spektakularnych węzłów drogowych, ale gdzieniegdzie jednak potrzebne były także tunele. I te trasy były dotąd dość konsekwentnie odkładane na później, jakby było to coś wstydliwego. Poniekąd to prawda, bo wiele rodzimych firm po prostu nie miało doświadczenia w takich projektach, co więcej, są one po prostu drogie. Przez wiele lat jedynym drążonym tunelem na drodze szybkiego ruchu był otwarty w 2010 r. liczący 678 metrów tunel Emilia na trasie S69 (obecnie S1), łączącej Polskę ze Słowacją. Potem zapadła cisza.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Reklama
Reklama