Reklama
Rozwiń

Polska nie wszędzie jest płaska

Generalnie Polska jest dość płaska. Budowa dróg, choć technicznie skomplikowana, w większości przypomina rozwijanie rolki papieru toaletowego, tyle że gdzieniegdzie trzeba skorygować niewielkie nierówności terenu, bo zarówno autostrady, jak i drogi ekspresowe mają swoje ustawowe parametry związane zarówno z ostrością łuków, jak i spadkami czy wzniesieniami trasy.

Publikacja: 23.01.2017 20:19

Polska nie wszędzie jest płaska

Foto: Archiwum

Podczas budowy naszej sieci powstało wiele mostów, estakad, wiaduktów czy spektakularnych węzłów drogowych, ale gdzieniegdzie jednak potrzebne były także tunele. I te trasy były dotąd dość konsekwentnie odkładane na później, jakby było to coś wstydliwego. Poniekąd to prawda, bo wiele rodzimych firm po prostu nie miało doświadczenia w takich projektach, co więcej, są one po prostu drogie. Przez wiele lat jedynym drążonym tunelem na drodze szybkiego ruchu był otwarty w 2010 r. liczący 678 metrów tunel Emilia na trasie S69 (obecnie S1), łączącej Polskę ze Słowacją. Potem zapadła cisza.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa