Technologiczna rewolucja nie omija żywności

Gdy wpiszemy „innowacyjne" w wyszukiwarkę Google'a, otrzymamy aż 5 milionów wyników. Słowo to jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Szczotka do włosów, kabanosy, a nawet mop – lista rzeczy okraszonych tym przymiotnikiem w reklamach jest nieprzyzwoicie długa.

Publikacja: 04.06.2017 19:57

Adam Roguski

Adam Roguski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Natomiast o prawdziwych innowacjach z Polski, takich, które naprawdę zmieniają rzeczywistość, słyszymy rzadko. Potwierdzaniem tego są twarde dane dotyczące liczby rejestrowanych u nas patentów. Żeby nie było jednak zbyt pesymistycznie – ich liczba systematycznie rośnie, a polscy naukowcy i przedsiębiorcy w niczym nie ustępują zagranicznym kolegom. Co szwankuje? Jednym z problemów jest tradycyjnie brak pieniędzy. Badania i rozwój słono kosztują, a nakłady te zwracają się firmom średnio dopiero po prawie trzech latach. Choć trzeba też jasno powiedzieć, że chyba jeszcze nigdy biznes nie miał tak dużych możliwości – dotacje unijne, wsparcie od inwestorów, crowdfunding.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody