Reklama

Technologiczna rewolucja nie omija żywności

Gdy wpiszemy „innowacyjne" w wyszukiwarkę Google'a, otrzymamy aż 5 milionów wyników. Słowo to jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Szczotka do włosów, kabanosy, a nawet mop – lista rzeczy okraszonych tym przymiotnikiem w reklamach jest nieprzyzwoicie długa.

Publikacja: 04.06.2017 19:57

Adam Roguski

Adam Roguski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Natomiast o prawdziwych innowacjach z Polski, takich, które naprawdę zmieniają rzeczywistość, słyszymy rzadko. Potwierdzaniem tego są twarde dane dotyczące liczby rejestrowanych u nas patentów. Żeby nie było jednak zbyt pesymistycznie – ich liczba systematycznie rośnie, a polscy naukowcy i przedsiębiorcy w niczym nie ustępują zagranicznym kolegom. Co szwankuje? Jednym z problemów jest tradycyjnie brak pieniędzy. Badania i rozwój słono kosztują, a nakłady te zwracają się firmom średnio dopiero po prawie trzech latach. Choć trzeba też jasno powiedzieć, że chyba jeszcze nigdy biznes nie miał tak dużych możliwości – dotacje unijne, wsparcie od inwestorów, crowdfunding.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Reklama
Reklama