Technologiczna rewolucja nie omija żywności

Gdy wpiszemy „innowacyjne" w wyszukiwarkę Google'a, otrzymamy aż 5 milionów wyników. Słowo to jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Szczotka do włosów, kabanosy, a nawet mop – lista rzeczy okraszonych tym przymiotnikiem w reklamach jest nieprzyzwoicie długa.

Publikacja: 04.06.2017 19:57

Adam Roguski

Adam Roguski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Natomiast o prawdziwych innowacjach z Polski, takich, które naprawdę zmieniają rzeczywistość, słyszymy rzadko. Potwierdzaniem tego są twarde dane dotyczące liczby rejestrowanych u nas patentów. Żeby nie było jednak zbyt pesymistycznie – ich liczba systematycznie rośnie, a polscy naukowcy i przedsiębiorcy w niczym nie ustępują zagranicznym kolegom. Co szwankuje? Jednym z problemów jest tradycyjnie brak pieniędzy. Badania i rozwój słono kosztują, a nakłady te zwracają się firmom średnio dopiero po prawie trzech latach. Choć trzeba też jasno powiedzieć, że chyba jeszcze nigdy biznes nie miał tak dużych możliwości – dotacje unijne, wsparcie od inwestorów, crowdfunding.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Ceny kredytów mogą dalej maleć
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe