Otwarcie o odejściu z pracy

Wielu kandydatów, a szczególnie osoby na stanowiskach sprzedażowych, ma dość rozbudowane życiorysy wskazujące na częste zmiany pracy np. co dwa lata. Mnie osobiście to nie dziwi – jeśli ktoś jest dobrym handlowcem, to rynek się o niego upomni i po prostu podkupi. Ale nie są to jedyne powody odejść z firm, a najgorsze jest wymyślanie przyczyn rezygnacji, które nie zawsze były inicjatywą samego pracownika.

Publikacja: 28.11.2017 21:00

Otwarcie o odejściu z pracy

Foto: Fotorzepa, Andrzej Wiktor And Andrzej Wiktor

Zdarzają się mistrzowie elokwencji oraz kombinatorstwa, którym chciałem poświęcić kilka akapitów. Pewien kandydat stwierdził, że „musiał się wymiksować z roboty", a nie pracował w żadnej firmie z branży agd. Pomimo ciekawych kompetencji trudno byłoby przedstawić klientowi kandydata wyrażającego swoje myśli jak nastolatek. Inny powiedział, że odszedł z firmy, gdyż chciał pracować bardziej stacjonarnie, bo jego psu wszczepiono rozrusznik serca. Miłość do zwierząt godna pochwały, ale każdy potencjalny pracodawca będzie miał obawy czy nowa choroba zwierzaka nie spowoduje odejścia również z kolejnej firmy. Jedną z cech niezwykle wysoko cenionych przez rekruterów to zwięzłość wypowiedzi. W momencie, gdy kandydat zapytany o powody odejścia z firmy zaczyna opowiadać jej historię bez mała od dnia jej powstania, to wydaje się oczywiste, że chce odwrócić uwagę od głównego tematu. Również złe mówienie o pracodawcy (obecnym czy byłym) jest przez wszystkich bez wyjątku fatalnie postrzegane. Nikt bowiem nie chce, aby dana osoba w przyszłości tak samo i jego obsmarowała u kolejnych rekruterów. Jestem w stanie zrozumieć różnorodne trudne sytuacje, które mogą pojawić się w firmach, ale wystarczy krótko stwierdzić, że dany pracodawca przeżywał poważne kłopoty, nie wdając się w szczegóły. Mówienie jednak, że było tak źle, że nawet dyrektor chodził po biurze w dresach, jest może i śmieszne, ale mało eleganckie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację