Reklama

Taniej tylko z dodatkowymi usługami

Publikacja: 04.01.2010 02:22

Taniej tylko z dodatkowymi usługami

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

[b]Komentuje Bartosz Michałek - analityk porównywarki finansowej Comperia.pl[/b]

– Choć banki obniżają cenę kredytów hipotecznych, to najczęściej pod warunkiem skorzystania przez klienta z dodatkowych usług, co nie zawsze leży w jego interesie.

Najdroższym wariantem finansowania pozostaje kredyt w dolarach amerykańskich. Dzisiaj tylko kilka banków ma go w ofercie. A brak konkurencji winduje cenę. Tym samym, mimo utrzymywania niskich stóp procentowych za oceanem, hipoteki w dolarach pozostają drogie. Dodatkowym negatywnym czynnikiem okazał się w grudniu słabnący w stosunku do amerykańskiej waluty o ponad 3 proc. złoty. Spadająca wartość rodzimej waluty spowodowała również wzrost wartości wskaźnika dla wariantu we franku szwajcarskim i coraz bardziej popularnym euro.

Zmiany jednak nie były znaczące, wyniosły po kilkanaście punktów. Nieznacznie podrożały również kredyty hipoteczne w złotych. Wynik byłby zupełnie inny, gdyby barometr brał pod uwagę tzw. oferty promocyjne banków. Z uwagi jednak na fakt, że wiążą się one najczęściej z koniecznością korzystania z innych usług banku, choćby różnego rodzaju ubezpieczeń, nie jest możliwe uwzględnianie ich w zestawieniach. Dlatego barometr pozostaje w tym przypadku na stabilnym poziomie.

[ramka] [b]ZAŁOŻENIA:[/b]

Reklama
Reklama

- wysokość kredytu: 250 tys. zł

- wartość nieruchomości: 360 tys. zł

- okres spłaty: 30 lat

- raty: równe

- przelicznik: 1 punkt = 1 tys. zł

[i] źródło: Comperia.pl[/i][/ramka]

Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama