Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 25.10.2025 23:17 Publikacja: 09.06.2022 21:03
Foto: Mat. prasowe
Wśród rozwiązań, jakie zaproponowaliśmy w opinii do projektu ustawy o planowaniu, znalazł się m.in. postulat szerszego udziału gestorów sieci wodno-kanalizacyjnych, ciepłowniczych, gazowych i elektroenergetycznych w opiniowaniu projektu planu ogólnego. Taka praktyka pozwoliłaby na efektywniejsze planowanie infrastruktury i jeśli nie wyeliminowanie, to przynajmniej ograniczenie wielu niekorzystnych zjawisk, które obecnie obserwujemy. Przykładowym skutkiem braku odpowiedniej koordynacji na etapie planowania jest często występująca konieczność dobudowywania kawałków sieci przez indywidualnych inwestorów, co oprócz stwarzanych uciążliwości jest nieefektywne ekonomicznie i negatywnie odbija się na jakości tak realizowanej infrastruktury. Podobnie rzecz się ma z realizowaniem przyłączy już po wybudowaniu dróg. Chcielibyśmy, aby udało się wprowadzić u nas rozwiązania znane z innych krajów, gdzie planowanie i realizacja inwestycji sieciowych towarzyszących budynkom są ze sobą lepiej skoordynowane.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Za bałagan związany z nieprawidłową lokalizacją zabudowy każdy mieszkaniec Polski płaci 2,2 tys. zł rocznie – wy...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Długoterminowa polityka i działania doraźne w obliczu kryzysu – o to upominali się w Senacie eksperci. Będzie pr...
Beneficjenci infrastruktury powinni partycypować w kosztach jej budowy, a samorządy mieć łatwiejszy dostęp do fi...
Szukając gruntów, firmy zwracają uwagę nie tylko na lokalizację i infrastrukturę, ale i na korzyści podatkowe or...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas