Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 14.12.2024 04:34 Publikacja: 30.04.2022 11:22
Foto: Mat. prasowe
W parku handlowym w Knurowie działają sklepy i punkty takich marek jak Vive, Action, Media Expert, Neonet, Rossmann, Pepco, McDonald's, DaGrasso, Dealz, TEDi, Sinsay i Kaufland. Jest też pizzeria.
Maciej Mendrok, dyrektor w dziale komercjalizacji DL Invest Group, podkreśla, że znaczenie parków handlowych rosło już przed pandemią. - Jednak ograniczenia, którym w ostatnich latach poddane zostały wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, sprawiły, że zainteresowanie klientów mniejszymi formatami, które były otwarte cały okres trwania pandemii, znacząco wzrosło – zaznacza.
W czasie nauki – akademik, w wakacje – hotel. Mniejsze osiedla z lokalnymi sklepami, kawiarniami i targiem warzywnym. Ma być blisko, wygodnie, elastycznie.
Co najmniej pięć lat boomu ma przed sobą rynek parków handlowych. W wielu miejscach w Polsce wciąż brakuje podstawowej oferty handlowej. To zarówno mniejsze miejscowości, jak i osiedla na obrzeżach średnich i dużych miast.
Dwie działki o powierzchni 1,3 ha kupiła w Gdańsku Grupa Capital Park. Na Polskim Haku powstaną budynki mieszkaniowe z usługami i handlem na parterach.
Vendo Park przy ul. Gostkowskiej w Ciechanowie zaoferuje 6 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zakupy w nowym obiekcie będzie można robić jeszcze w tym roku.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Rynek handlowy powiększy się w tym roku o 350 tys. mkw. powierzchni. Deweloperzy nie zwalniają tempa. Stawiają na nowe koncepty i ekologię.
To, że handlowiec zleca wyprodukowanie czegoś według własnego wzoru i potem sprzedaje to dobro w nieprzetworzonej formie, nie przekreśla prawa do niższego, 3-proc. ryczałtu dla działalności usługowej w zakresie handlu.
Padły pierwsze salwy w wojnie handlowej między Unią Europejską i Chinami. Pekin odpowiedział kaucjami na alkohol na nałożone przez Brukselę cła na samochody elektryczne. Czy kolejnym celem będą produkty mleczarskie?
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas