Reklama

Biura jeszcze bardzo długo będą firmom niezbędne

Jesteśmy spokojni co do tego, że biura będą potrzebne. Chcemy je budować, wyzwaniem są długie procesy uzyskiwania pozwoleń – powiedział w programie #RZECZoNIERUCHOMOSCIACH Jarosław Zagórski, dyrektor ds. rozwoju Ghelamco Poland.

Publikacja: 05.08.2021 21:13

Biura jeszcze bardzo długo będą firmom niezbędne

Foto: materiały prasowe

Gdy spojrzymy na ulice, plaże czy restauracje, można odnieść wrażenie, że pandemia jest już tylko wspomnieniem. Ale dane z rynku biurowego mówią, że sytuacja jest daleka od stabilizacji: deweloperzy i najemcy są ostrożni w decyzjach o ekspansji, wasz The Bridge to jedyny projekt, który ruszył w tym roku w Warszawie. Jak – jako jeden z największych inwestorów i deweloperów – oceniacie perspektywy?

Nie znam oczywiście odpowiedzi na pytanie, kiedy rynek się ustabilizuje. Dużo rozmawiamy z najemcami, agentami, brokerami – dziś nikt nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek jest w trakcie wyczekiwania. Dane rynkowe za I półrocze warto rozpatrywać w rozbiciu na kwartały: drugi wypada znacznie lepiej pod względem aktywności, co jest bardzo pozytywne i powinno przełożyć się na transakcje pod koniec tego czy na początku przyszłego roku. Sami w II kwartale mamy znacznie więcej wizytacji, prezentacji dla firm z różnych sektorów, głównie IT i usług, ale aktywna jest również administracja państwowa i samorządowa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama