Kryzys to nie powód, by oszczędzać na kosztach utrzymania budynku

Kryzys nie może być usprawiedliwieniem dla pogorszenia standardu zarządzania obiektem i komfortu czy bezpieczeństwa klientów - mówi Roman Skowroński, dyrektor ds. rozwoju CEFIC

Publikacja: 16.06.2009 07:05

Kryzys to nie powód, by oszczędzać na kosztach utrzymania budynku

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

[b]Rz: Czy można ograniczyć wydatki związane z utrzymaniem czystości?[/b]

[b]Roman Skowroński:[/b] W racjonalnie zarządzanym centrum handlowym nie może być mowy o oszczędzaniu na takich usługach. Oczywiście stałym elementem zarządzania powinna być optymalizacja kosztów. Ale obniżanie uzasadnionych wydatków zawsze wiązałoby się z pogorszeniem jakości usług świadczonych na rzecz klienta. Dobry zarządca nie może sobie na to pozwolić.

[b]Ale chyba najłatwiej w razie konieczności zwalnia się sprzątaczki? [/b]

To nie wchodzi w grę, żeby w związku z dekoniunkturą zmniejszać liczbę pracowników ochrony czy personelu sprzątającego, jeżeli dotychczas liczba ta była optymalna, a nie za wysoka. Kryzys nie może być usprawiedliwieniem dla pogorszenia standardu zarządzania obiektem i komfortu czy bezpieczeństwa klientów. Być może da się nieco zaoszczędzić np. na środkach czystości, ale nie na obsłudze. Natomiast jeśli spadną koszty zewnętrzne, np. koszty pracy, na pewno wpłynie to także na obniżenie naszych kosztów związanych z zarządzaniem.

[b]Co powinno być decydujące przy wyborze firmy do sprzątania?[/b]

Większość podstawowych funkcji serwisowych, takich jak sprzątanie, sprawy techniczne czy ochrona, jest outsourcingowana. My także kupujemy na zewnątrz usługi sprzątania i inne. Wybierając firmę zewnętrzną, bierzemy pod uwagę jakość świadczonych usług oraz cenę, która wcale nie musi być najniższa; ma być odpowiednia w stosunku do jakości.

[b]Na jak długo podpisuje się umowy z firmami sprzątającymi?[/b]

Umowy są zazwyczaj zawierane na czas nieokreślony, a ceny gwarantowane na 12 miesięcy. W umowie określony jest zakres usługi. Na przykład jest ustalane, że elewacja ma być czyszczona od zewnątrz i wewnątrz określoną ilość razy w roku, a przeszklenia w wejściach, okna od wewnątrz lub miejsca narażone na zabrudzenie – w zależności od potrzeb, nawet codziennie. Zazwyczaj usługa sprzątania i mycia elewacji zlecana jest jednej firmie, gdyż czynności te się uzupełniają.

[b]Rz: Czy można ograniczyć wydatki związane z utrzymaniem czystości?[/b]

[b]Roman Skowroński:[/b] W racjonalnie zarządzanym centrum handlowym nie może być mowy o oszczędzaniu na takich usługach. Oczywiście stałym elementem zarządzania powinna być optymalizacja kosztów. Ale obniżanie uzasadnionych wydatków zawsze wiązałoby się z pogorszeniem jakości usług świadczonych na rzecz klienta. Dobry zarządca nie może sobie na to pozwolić.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów