Znana z wielu butików uznanych projektantów, galerii projektowania wnętrz, designerskich sklepów czy popularnych kawiarni i restauracji, ulica Mokotowska w Warszawie uchodzi za jedną z najmodniejszych w stolicy.
Z danych spółki Cenatorium wynika, że wartość rynkowa całej ulicy Mokotowskiej to 2,27 mld zł. Zgodnie z danymi pochodzącymi z systemu Cenatorium od stycznia 2012 roku przy ul. Mokotowskiej dokonano transakcji nieruchomościowych na łączną kwotę 294 403 902 zł.
Ponad 20 tys. zł za metr
Najtańszym mieszkaniem kupionym przy tej ulicy był lokal o powierzchni 94,50 mkw., gdzie za mkw. nabywca zapłacił 7,4 tys. zł. Natomiast za mieszkanie 118 mkw. pewien kupujący zapłacił niemal 2,6 mln zł (22 017 zł za mkw.).
- Atutami ulicy Mokotowskiej są przede wszystkim: jej położenie, wyjątkowa i przedwojenna zabudowa oraz sentyment, jakim została obdarzona przez warszawską socjetę. Dla wielu osób adres na tej ulicy to synonim prestiżu i odpowiedniego statusu materialnego. Zresztą warto zauważyć, że Mokotowska już w XIX wieku była ulubioną ulicą arystokracji i burżuazji, dzięki czemu powstało tu tak wiele secesyjnych kamienic - opowiada Adam Sobczak, prezes zarządu Cenatorium.
Znane nazwiska i piękna architektura
Analitycy Cenatorium wyliczają: przy ulicy Mokotowskiej mają swoje butiki, min: Ania Kuczyńska (Mokotowska 61), Maciej Zień (Mokotowska 57), Robert Kupisz (Mokotowska 48). Znajdują się tu sklepy Veteran (Mokotowska 24), sklep odzieżowy fumo (Mokotowska 26), lubiana przez mieszkańców Warszawy kwiaciarnia (Mokotowska 61), kilka gabinetów fryzjerskich, salon firmowy marki Lilou (Mokotowska 63) oraz wiele innych zakładów handlowo-usługowych, renomowane kancelarie prawne oraz wiele kawiarni i restauracji.