Reklama

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik”

Sprzedaż „Rzeczpospolitej”, według najnowszych danych, była w marcu wyższa o prawie 4 tys. egz. niż „Dziennika”. Sprzedaż „Rz” jest stabilna, „Dziennik” stracił 27,5 proc.

Aktualizacja: 07.05.2008 11:34 Publikacja: 06.05.2008 20:38

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik”

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Marzec nie był łaskawy dla gazet. Do udanych miesięcy mogą go zaliczyć tylko "Super Express" i "Rzeczpospolita".

Pozostałe tytuły z pierwszej piątki gazet ogólnopolskich wykazały się gorszymi wynikami niż rok wcześniej. To m.in. dlatego, że coraz mniej skuteczne są kolekcje dodawane do gazet, które rok temu windowały sprzedaż w górę. Drugą przyczyną może być październikowy debiut "Polski", która konkuruje z gazetami ogólnopolskimi.

Największy spadek dotknął "Dziennik", który dał się wyprzedzić "Rz" i spadł w sprzedażowym rankingu z czwartego na piąte miejsce. To druga taka sytuacja od czasu pojawienia się gazety Axla Springera: "Rz" sprzedawała się lepiej od "Dziennika" także we wrześniu ubiegłego roku.

Pierwszy kwartał w grupie największych gazet ogólnopolskich do udanych mogą zaliczyć tylko "Rz" i "Super Express", które poprawiły wyniki w tym okresie w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku – "Rz" o 0,9 proc., a "Super Express" o 6,4 proc. – wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Liderem sprzedaży w samym marcu pozostał "Fakt" z wynikiem 531 800 egz. (spadek o 2,2 proc.), za nim znalazła się "Gazeta Wyborcza", której sprzedaż wynosiła 425 126 egz. (spadek o 9,3 proc.), a następnie "Super Express" – 208 557 egz. (wzrost o 3,7 proc. to najprawdopodobniej efekt zmiany makiety).

Reklama
Reklama

"Rz" wyprzedziła "Dziennik" i znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem 160 310 egz. (0,2 proc. mniej niż rok wcześniej). "Dziennik" natomiast spadł na piąte miejsce z najniższym w swojej historii wynikiem, który wynosił 156 383 egz. i był o 27,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż regionalnych gazet Polskapresse składających się na projekt "Polska The Times" wynosiła w marcu 335 544 egz. i było to o 4,3 proc. mniej niż w lutym.

Wśród gazet gospodarczych wynik poprawił w marcu tylko "Parkiet", którego sprzedaż wyniosła 12 768 egz., czyli o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej. O 1,5 proc., do 26 790 egz. spadł wynik "Pulsu Biznesu", a sprzedaż "Gazety Prawnej" wynosiła 73 375 egz. (spadek o 0,4 proc.).

Marzec nie był łaskawy dla gazet. Do udanych miesięcy mogą go zaliczyć tylko "Super Express" i "Rzeczpospolita".

Pozostałe tytuły z pierwszej piątki gazet ogólnopolskich wykazały się gorszymi wynikami niż rok wcześniej. To m.in. dlatego, że coraz mniej skuteczne są kolekcje dodawane do gazet, które rok temu windowały sprzedaż w górę. Drugą przyczyną może być październikowy debiut "Polski", która konkuruje z gazetami ogólnopolskimi.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama