„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik”

Sprzedaż „Rzeczpospolitej”, według najnowszych danych, była w marcu wyższa o prawie 4 tys. egz. niż „Dziennika”. Sprzedaż „Rz” jest stabilna, „Dziennik” stracił 27,5 proc.

Aktualizacja: 07.05.2008 11:34 Publikacja: 06.05.2008 20:38

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik”

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Marzec nie był łaskawy dla gazet. Do udanych miesięcy mogą go zaliczyć tylko "Super Express" i "Rzeczpospolita".

Pozostałe tytuły z pierwszej piątki gazet ogólnopolskich wykazały się gorszymi wynikami niż rok wcześniej. To m.in. dlatego, że coraz mniej skuteczne są kolekcje dodawane do gazet, które rok temu windowały sprzedaż w górę. Drugą przyczyną może być październikowy debiut "Polski", która konkuruje z gazetami ogólnopolskimi.

Największy spadek dotknął "Dziennik", który dał się wyprzedzić "Rz" i spadł w sprzedażowym rankingu z czwartego na piąte miejsce. To druga taka sytuacja od czasu pojawienia się gazety Axla Springera: "Rz" sprzedawała się lepiej od "Dziennika" także we wrześniu ubiegłego roku.

Pierwszy kwartał w grupie największych gazet ogólnopolskich do udanych mogą zaliczyć tylko "Rz" i "Super Express", które poprawiły wyniki w tym okresie w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku – "Rz" o 0,9 proc., a "Super Express" o 6,4 proc. – wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Liderem sprzedaży w samym marcu pozostał "Fakt" z wynikiem 531 800 egz. (spadek o 2,2 proc.), za nim znalazła się "Gazeta Wyborcza", której sprzedaż wynosiła 425 126 egz. (spadek o 9,3 proc.), a następnie "Super Express" – 208 557 egz. (wzrost o 3,7 proc. to najprawdopodobniej efekt zmiany makiety).

"Rz" wyprzedziła "Dziennik" i znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem 160 310 egz. (0,2 proc. mniej niż rok wcześniej). "Dziennik" natomiast spadł na piąte miejsce z najniższym w swojej historii wynikiem, który wynosił 156 383 egz. i był o 27,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż regionalnych gazet Polskapresse składających się na projekt "Polska The Times" wynosiła w marcu 335 544 egz. i było to o 4,3 proc. mniej niż w lutym.

Wśród gazet gospodarczych wynik poprawił w marcu tylko "Parkiet", którego sprzedaż wyniosła 12 768 egz., czyli o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej. O 1,5 proc., do 26 790 egz. spadł wynik "Pulsu Biznesu", a sprzedaż "Gazety Prawnej" wynosiła 73 375 egz. (spadek o 0,4 proc.).

Marzec nie był łaskawy dla gazet. Do udanych miesięcy mogą go zaliczyć tylko "Super Express" i "Rzeczpospolita".

Pozostałe tytuły z pierwszej piątki gazet ogólnopolskich wykazały się gorszymi wynikami niż rok wcześniej. To m.in. dlatego, że coraz mniej skuteczne są kolekcje dodawane do gazet, które rok temu windowały sprzedaż w górę. Drugą przyczyną może być październikowy debiut "Polski", która konkuruje z gazetami ogólnopolskimi.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie