Marzec nie był łaskawy dla gazet. Do udanych miesięcy mogą go zaliczyć tylko "Super Express" i "Rzeczpospolita".
Pozostałe tytuły z pierwszej piątki gazet ogólnopolskich wykazały się gorszymi wynikami niż rok wcześniej. To m.in. dlatego, że coraz mniej skuteczne są kolekcje dodawane do gazet, które rok temu windowały sprzedaż w górę. Drugą przyczyną może być październikowy debiut "Polski", która konkuruje z gazetami ogólnopolskimi.
Największy spadek dotknął "Dziennik", który dał się wyprzedzić "Rz" i spadł w sprzedażowym rankingu z czwartego na piąte miejsce. To druga taka sytuacja od czasu pojawienia się gazety Axla Springera: "Rz" sprzedawała się lepiej od "Dziennika" także we wrześniu ubiegłego roku.
Pierwszy kwartał w grupie największych gazet ogólnopolskich do udanych mogą zaliczyć tylko "Rz" i "Super Express", które poprawiły wyniki w tym okresie w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku – "Rz" o 0,9 proc., a "Super Express" o 6,4 proc. – wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Liderem sprzedaży w samym marcu pozostał "Fakt" z wynikiem 531 800 egz. (spadek o 2,2 proc.), za nim znalazła się "Gazeta Wyborcza", której sprzedaż wynosiła 425 126 egz. (spadek o 9,3 proc.), a następnie "Super Express" – 208 557 egz. (wzrost o 3,7 proc. to najprawdopodobniej efekt zmiany makiety).