Stacje szukają partnerów

Za inwestorami rozglądają się właściciele Superstacji i 4fun.tv. Tym ostatnim nadawcą, oprócz Agory, interesuje się m.in. Eurozet – ustaliła „Rzeczpospolita”

Aktualizacja: 08.08.2008 07:08 Publikacja: 08.08.2008 07:06

Stacje szukają partnerów

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Na telewizyjnym rynku nie ma martwego sezonu. Jak już pisała wcześniej „Rz”, z kandydatami na nowych udziałowców negocjują właściciele rozrywkowo-informacyjnego kanału Superstacja i młodzieżowej stacji muzycznej 4fun.tv, która jednocześnie przygotowuje się do giełdowego debiutu.

Według naszych informacji tę ostatnią oprócz Agory chce kupić kilka firm, w tym m.in. Eurozet, właściciel Radia Zet. Dariusz Stokowski, prezes spółki 4Fun Media, do której należy 4fun.tv, nie chce jednak komentować tych informacji. – To nieprawda, że chcemy kupić 4fun.tv. Interesujemy się wszelkimi akwizycjami na rynku, które mogłyby mieć dla nas biznesowy sens. Czym innym jest jednak zainteresowanie zakupem, a czym innym przejęcie – przekonuje Monika Bednarek, prezes Eurozetu.

Superstacja i 4fun.tv to niszowe telewizje, które muszą szukać na rynku silnego partnera biznesowego. Według AGB Nielsen Media Research w lipcu Superstacja miała udział w widowni na poziomie 0,28 proc., a 4fun.tv – 0,17 proc., podczas gdy lipcowi liderzy kanałów tematycznych TVP Info i TVN 24 osiągnęli udziały – odpowiednio – 5,68 proc. i 3,69 proc. – Kanały tematyczne nie mają na rynku szans jako samodzielne byty, bo rynek telewizyjny preferuje dużych graczy, dużym zasięgiem przyciągających wpływy z reklam. Dlatego małych graczy nie czeka na rynku wielka przyszłość i w związku z tym takie stacje nie będą sprzedawane drogo – uważa Grzegorz Lityński, analityk KBC Securities.

Za 33 proc. udziałów w Superstacji, która w tym roku ma szansę na osiągnięcie rentowności, jej właściciele – powiązana z Polsatem spółka Ster i Ryszard Krajewski – chcą dostać 30 mln zł. Na razie trwają negocjacje w sprawie sprzedaży. Oprócz Agory kanałem jest zainteresowany Axel Springer Polska. Ile może kosztować 4fun.tv? Według wyliczeń „Rz” – ok. 30 mln zł.

W informacje o tych działaniach wpisuje się spotkanie Piotra Waltera, prezesa grupy TVN, która finalizuje prace nad kanałem TVN Warszawa i nie wyklucza, że w przyszłości będzie otwierać kolejne lokalne telewizje, z właścicielami śląskiej TV Silesia. TVN zaprzecza jednak, żeby na spotkaniu była mowa o przejęciu. – Rozmowy dotyczyły obserwacji TV Silesia na temat rynku lokalnego i tego, czy w przyszłości jest możliwa współpraca programowa – mówi Karol Smoląg, rzecznik TVN.

Od czasu, gdy TV Puls ogłosiła, że rezygnuje z nadawania programów na żywo i planuje duże zwolnienia, na rynku słychać też, że Agora może negocjować z amerykańskim udziałowcem stacji – News Corp. – przejęcie jego pakietu udziałów. Ewan Mirylees, wiceprezes News Corp. Europe, odsyła jednak po komentarz do Dariusza Dąbskiego, prezesa TV Puls, który nie chce na ten temat rozmawiać. Agora też informacji nie komentuje, podobnie jak pozostałych doniesień o jej planowanych zakupach.

– Być może myśli o zakupie takich kanałów, bo chce zyskać infrastrukturę, jak np. studia. Zawsze deklarowała, że chce mieć kanał telewizyjny, który będzie mógł wykorzystywać materiały, jakie firma ma już np. w Internecie – zauważa Grzegorz Lityński.

Na telewizyjnym rynku nie ma martwego sezonu. Jak już pisała wcześniej „Rz”, z kandydatami na nowych udziałowców negocjują właściciele rozrywkowo-informacyjnego kanału Superstacja i młodzieżowej stacji muzycznej 4fun.tv, która jednocześnie przygotowuje się do giełdowego debiutu.

Według naszych informacji tę ostatnią oprócz Agory chce kupić kilka firm, w tym m.in. Eurozet, właściciel Radia Zet. Dariusz Stokowski, prezes spółki 4Fun Media, do której należy 4fun.tv, nie chce jednak komentować tych informacji. – To nieprawda, że chcemy kupić 4fun.tv. Interesujemy się wszelkimi akwizycjami na rynku, które mogłyby mieć dla nas biznesowy sens. Czym innym jest jednak zainteresowanie zakupem, a czym innym przejęcie – przekonuje Monika Bednarek, prezes Eurozetu.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie