Reklama

Agora lepiej od oczekiwań

Wyniki Agory za III kw. pozytywnie zaskoczyły rynek. Według ekspertów samo cięcie kosztów nie zapewni spółce długotrwałej poprawy wyników

Publikacja: 12.11.2009 03:26

Dzięki programowi poprawy efektywności operacyjnej spółka wykazała ponadsześciokrotnie wyższy zysk operacyjny i ponad czterokrotnie wyższy netto, niż zakładali analitycy.

Agora zmniejsza wydatki na reprezentację i reklamę, obniża koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz koszty usług druku. Zakończyła też zwolnienia grupowe – od grudnia 2008 roku do końca września 2009 zmniejszyła zatrudnienie o 473 etaty do 3,2 tys. W efekcie w trzecim kwartale koszty operacyjne netto grupy obniżyły się o 12,5 proc., do 234 mln zł. Na wtorkowym zamknięciu kurs Agory wzrósł o 3,68 proc., do 19,7 zł.

[wyimek]o 13,2 proc. spadło zatrudnienie w Agorze r./r. na koniec września[/wyimek]

Analitycy zauważają jednak, że cięcie kosztów, choć skuteczne, to nie wszystko. – Agora zrobiła to, co robią teraz banki. Udaje im się poprawić wynik dzięki drastycznemu cięciu kosztów, ale trudno dzięki temu oczekiwać długotrwałego wzrostu – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk z Ipopema Securities.

Według Leszka Iwaszko z KBC Securities wyzwaniem pozostaje wzrost przychodów, gdy reklama drukowana traci udziały w rynku reklamowym. – „Gazeta Wyborcza” może pozwolić sobie na to, by zwiększać udziały rynkowe w przypadku powrotu koniunktury. Wciąż rozczarowuje rentowność Internetu. Mimo skali przychodów, ponad 80 mln zł rocznie, segment ten jest dalej nierentowny na poziomie EBITDA – mówi Iwaszko.

Reklama
Reklama

W III kw. przychody Agory wyniosły 246,8 mln zł (o 13,3 proc. mniej niż rok wcześniej), zysk operacyjny 12,8 mln zł (spadek o 25,6 proc.), a zysk netto przypadający akcjonariuszom 10,1 mln zł (spadek o 27,3 proc.).

Dzięki programowi poprawy efektywności operacyjnej spółka wykazała ponadsześciokrotnie wyższy zysk operacyjny i ponad czterokrotnie wyższy netto, niż zakładali analitycy.

Agora zmniejsza wydatki na reprezentację i reklamę, obniża koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz koszty usług druku. Zakończyła też zwolnienia grupowe – od grudnia 2008 roku do końca września 2009 zmniejszyła zatrudnienie o 473 etaty do 3,2 tys. W efekcie w trzecim kwartale koszty operacyjne netto grupy obniżyły się o 12,5 proc., do 234 mln zł. Na wtorkowym zamknięciu kurs Agory wzrósł o 3,68 proc., do 19,7 zł.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama