Komentowania tej informacji odmawia Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, który na temat przebiegu operacji i jej harmonogramu wypowiada się od początku bardzo ostrożnie. W ostatnim wywiadzie z Agencją Reutera mówił, że „oferty są ciekawe, a rozmowy obiecujące". Dawny rzecznik Emitela, a obecnie dyrektor ds. strategii spółki Tomasz Burzyński także nie chce komentować sprawy. Tymczasem, jak podaje nasze źródło, klamka zapadnie najpóźniej w przyszłym tygodniu, a spore są szanse, że stanie się to już w tym. Wcześniej TP SA podawała, że sfinalizowania transakcji spodziewa się w II kwartale 2011 roku.
Emitel to spółka zależna TP SA zajmująca się przesyłem sygnału radiowo-telewizyjnego. TP SA zaczęła proces jej sprzedaży w grudniu ubiegłego roku. Przychody Emitela są według „Rz" rzędu 300 mln zł. Agencje informacyjne podawały, że za firmę oferenci mogą zapłacić nawet do 1,5 mld zł. Jak podawała niedawno Agencja Reutera, do rozgrywki stanęły fundusze private equity, m.in. Doughty Hanson, EQT, Advent International oraz Innova Capital. Z tym ostatnim w Polsce list intencyjny podpisany ma fundusz inwestycyjny Magna Polonia, do którego należy m.in. spółka Info-TV-FM, która także działa na rynku radiodyfuzji. Mirosław Janisiewicz, znaczący akcjonariusz Magny, zapewnia jednak, że nie chodzi o kwestię Emitela.
Emitel dosyła sygnał telewizyjny i radiowy m.in. dla TVN, Polsatu, Radia RMF FM i Radia Zet. Od ubiegłego roku ma podpisaną opiewającą na 615,7 mln zł dziesięcioletnią umowę na nadawanie sygnału telewizyjnego naziemnie cyfrowo dla TVP, stworzenie jej sieci teleinformatycznej i podłączenie jej 16 oddziałów do Internetu.
We wrześniu ubiegłego roku Emitel podpisał analogiczną, według nieoficjalnych informacji wartą ok. 0,5 mld zł, umowę z nadawcami prywatnymi (TVN, Polsat, TV4 i TV Puls) na nadawanie ośmiu ich stacji naziemnie cyfrowo.
Świadczenie tej usługi zapewni spółce nowe wpływy, ale też wymaga od niej inwestycji w infrastrukturę: sieć, gdzie linie radiowe zastępowane są światłowodami, w cyfrowe nadajniki i towarzyszące im urządzenia, oraz w przystosowanie masztów do dwóch emisji – analogowej i cyfrowej. W związku z tym, że Emitelem interesują się inwestorzy finansowi, w branży pojawiały się obawy, że wybrany oferent może ograniczać wydatki związane z cyfryzacją. Zdaniem nadawców całkowity koszt stworzenia infrastruktury do nadawania naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce wynosi ok. 400 mln zł.