Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

„The New York Times” w ostatnich miesiącach w dni powszednie lepiej sprzedawał się w wersji elektronicznej niż papierowej

Publikacja: 10.05.2012 04:15

Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

Foto: Bloomberg

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Do tzw. wydań cyfrowych na rynku amerykańskim ABC zezwala jednak wydawcom na włączanie nie tylko klasycznych e-wydań, ale także wydań na tablety i smartfony, sprzedawanych poprzez aplikacje oraz wejść na hasłowane, wymagające subskrypcji wersje online gazety.

Jak podaje ABC, w marcu tak liczone wydania cyfrowe stanowiły na amerykańskim rynku 14,2 proc. całej sprzedaży, co oznacza znaczny wzrost rok do roku (w marcu 2011 roku było to 8,66 procent).

W Polsce także od tego roku wydawcy wprowadzili znaczące dla działalności w mediach elektronicznych zmiany, choć nie ma tu jeszcze mowy o sumowaniu wyników sprzedaży ich treści z aż tak wielu źródeł. Do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy można przesyłać informacje o sprzedaży tzw. mutacji cyfrowych, czyli np. wydań na tablety, które znacznie różnią się zawartością od tradycyjnego wydania papierowego.

Z tym że na naszym rynku nie można jeszcze tych danych wliczać do wyników sprzedażowych najważniejszych dla domów mediowych (czyli do tzw. sprzedaży ogółem lub rozpowszechniania płatnego razem).

Także u nas ten rynek ma się jednak rozwijać. Wpływy z opłat uiszczanych przez czytelników za wydania cyfrowe są na razie według ra portu Pricewaterhouse-Coopers niższe niż 0,5 mln dol. rocznie. W 2015 r. mają już jednak sięgnąć 2 mln dol.

Globalnie za cztery lata wpływy z wydań papierowych będą wynosiły 163,2 mld dol., a cyfrowych: 23,4 mld dolarów.

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie