nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.
Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).
Do tzw. wydań cyfrowych na rynku amerykańskim ABC zezwala jednak wydawcom na włączanie nie tylko klasycznych e-wydań, ale także wydań na tablety i smartfony, sprzedawanych poprzez aplikacje oraz wejść na hasłowane, wymagające subskrypcji wersje online gazety.
Jak podaje ABC, w marcu tak liczone wydania cyfrowe stanowiły na amerykańskim rynku 14,2 proc. całej sprzedaży, co oznacza znaczny wzrost rok do roku (w marcu 2011 roku było to 8,66 procent).
W Polsce także od tego roku wydawcy wprowadzili znaczące dla działalności w mediach elektronicznych zmiany, choć nie ma tu jeszcze mowy o sumowaniu wyników sprzedaży ich treści z aż tak wielu źródeł. Do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy można przesyłać informacje o sprzedaży tzw. mutacji cyfrowych, czyli np. wydań na tablety, które znacznie różnią się zawartością od tradycyjnego wydania papierowego.