Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

„The New York Times” w ostatnich miesiącach w dni powszednie lepiej sprzedawał się w wersji elektronicznej niż papierowej

Publikacja: 10.05.2012 04:15

Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

Foto: Bloomberg

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Do tzw. wydań cyfrowych na rynku amerykańskim ABC zezwala jednak wydawcom na włączanie nie tylko klasycznych e-wydań, ale także wydań na tablety i smartfony, sprzedawanych poprzez aplikacje oraz wejść na hasłowane, wymagające subskrypcji wersje online gazety.

Jak podaje ABC, w marcu tak liczone wydania cyfrowe stanowiły na amerykańskim rynku 14,2 proc. całej sprzedaży, co oznacza znaczny wzrost rok do roku (w marcu 2011 roku było to 8,66 procent).

W Polsce także od tego roku wydawcy wprowadzili znaczące dla działalności w mediach elektronicznych zmiany, choć nie ma tu jeszcze mowy o sumowaniu wyników sprzedaży ich treści z aż tak wielu źródeł. Do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy można przesyłać informacje o sprzedaży tzw. mutacji cyfrowych, czyli np. wydań na tablety, które znacznie różnią się zawartością od tradycyjnego wydania papierowego.

Reklama
Reklama

Z tym że na naszym rynku nie można jeszcze tych danych wliczać do wyników sprzedażowych najważniejszych dla domów mediowych (czyli do tzw. sprzedaży ogółem lub rozpowszechniania płatnego razem).

Także u nas ten rynek ma się jednak rozwijać. Wpływy z opłat uiszczanych przez czytelników za wydania cyfrowe są na razie według ra portu Pricewaterhouse-Coopers niższe niż 0,5 mln dol. rocznie. W 2015 r. mają już jednak sięgnąć 2 mln dol.

Globalnie za cztery lata wpływy z wydań papierowych będą wynosiły 163,2 mld dol., a cyfrowych: 23,4 mld dolarów.

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama