Reklama
Rozwiń
Reklama

Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

„The New York Times” w ostatnich miesiącach w dni powszednie lepiej sprzedawał się w wersji elektronicznej niż papierowej

Publikacja: 10.05.2012 04:15

Coraz lepsze cyfrowe wyniki NYT

Foto: Bloomberg

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Do tzw. wydań cyfrowych na rynku amerykańskim ABC zezwala jednak wydawcom na włączanie nie tylko klasycznych e-wydań, ale także wydań na tablety i smartfony, sprzedawanych poprzez aplikacje oraz wejść na hasłowane, wymagające subskrypcji wersje online gazety.

Jak podaje ABC, w marcu tak liczone wydania cyfrowe stanowiły na amerykańskim rynku 14,2 proc. całej sprzedaży, co oznacza znaczny wzrost rok do roku (w marcu 2011 roku było to 8,66 procent).

W Polsce także od tego roku wydawcy wprowadzili znaczące dla działalności w mediach elektronicznych zmiany, choć nie ma tu jeszcze mowy o sumowaniu wyników sprzedaży ich treści z aż tak wielu źródeł. Do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy można przesyłać informacje o sprzedaży tzw. mutacji cyfrowych, czyli np. wydań na tablety, które znacznie różnią się zawartością od tradycyjnego wydania papierowego.

Reklama
Reklama

Z tym że na naszym rynku nie można jeszcze tych danych wliczać do wyników sprzedażowych najważniejszych dla domów mediowych (czyli do tzw. sprzedaży ogółem lub rozpowszechniania płatnego razem).

Także u nas ten rynek ma się jednak rozwijać. Wpływy z opłat uiszczanych przez czytelników za wydania cyfrowe są na razie według ra portu Pricewaterhouse-Coopers niższe niż 0,5 mln dol. rocznie. W 2015 r. mają już jednak sięgnąć 2 mln dol.

Globalnie za cztery lata wpływy z wydań papierowych będą wynosiły 163,2 mld dol., a cyfrowych: 23,4 mld dolarów.

nformacje takie, dotyczące okresu od października ubiegłego roku do marca tego roku, podał Presserwis, powołując się na dane badającego sprzedaż prasy za oceanem Audit Bureau of Circulations (ABC). W tym czasie dziennik sprzedawał poza weekendami średnio 780 tys. egz. wydań papierowych, ale już 807 tys. egz. wersji elektronicznych.

Jak podaje wydawca, bogatsze weekendowe wydanie „The New York Times'a" w wersji papierowej sprzedawało się w tym czasie na poziomie aż 1,26 mln egzemplarzy i w weekendy wygrywało ze sprzedażą wydań elektronicznych (średnio w weekendy na poziomie 737,4 tys. egz.).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama