Tablet lepszy do surfowania niż smartfon

Na początku 2013 roku udział tabletów w ruchu na stronach WWW przekroczy udział smartfonów – podaje raport Adobe Digital Index

Aktualizacja: 21.05.2012 10:38 Publikacja: 21.05.2012 00:27

Tablet lepszy do surfowania niż smartfon

Foto: Bloomberg

Autorzy raportu podkreślają, że w ubiegłym roku aż czterokrotnie zwiększyła się ilość danych ze stron WWW pobieranych za pośrednictwem tabletów. Dane zostały zebrane dzięki analizie 23 mld odwiedzin na stronach internetowych w 25 krajach, m.in. w Polsce.

Z danych firmy IDC wynika, że w Polsce ponad 30 proc. kupowanych telefonów komórkowych to smartfony – urządzenia dające dostęp do sieci z każ-dego miejsca. Badania „Our Mobile Planet" przeprowadzone niedawno przez Google'a w najbardziej rozwiniętych krajach świata (m.in. Australii, Wielkiej Brytanii czy Szwecji) pokazują, że tam ze smartfonów korzysta już ponad połowa populacji. Na świecie w 2011 roku sprzedano ponad 490 mln tych urządzeń. Polacy kupili ich w ubiegłym roku 3,4 mln sztuk, a liczba wszystkich smartfonów na naszym rynku zbliża się do 6 mln.

Różne raporty pokazują jednak, że Polacy raczej stronią od surfowania przez komórki. Mówią o tym m.in. badania przeprowadzone wśród internautów przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w październiku 2011 roku.

– Zdziwiło mnie podejście badanej grupy osób do smartfonów, które służą przede wszystkim jako zwykłe komórki, bez dostępu do Internetu. Pełnię ich funkcjonalności wykorzystuje zaledwie 9 – 17 proc. ankietowanych – powiedział „Rz" Marcin Grygielski.

Według badania gemiusRanking udział urządzeń mobilnych w ruchu sieciowym stanowi niespełna 2 proc. całego ruchu internetowego w Polsce. Co ciekawe jednak, największy, bo aż 21-proc., udział w mobilnym przeglądaniu Internetu mają iPady, urządzenia stanowiące zaledwie kilka procent naszego rynku tabletów (ubiegłoroczna sprzedaż wszystkich tabletów w Polsce to ok. 100 tys. sztuk).

Świadczy to o tym, że strony WWW łatwiej jest przeglądać na ekranie tabletu niż na niewielkim wyświetlaczu smartfona. Z raportu Adobe wynika też, że w 2011 roku użytkownicy tabletów wydawali więcej na zakupy w Internecie niż klienci korzystający z innych urządzeń. Panujący na zachodzie Europy i w USA boom na tablety (w 2011 roku na świecie rozeszło się ich prawie 69 mln) pokazał, że pod względem przeglądania Internetu urządzenia te stają się silną konkurencją dla smartfonów. Wedle prognoz firmy Adobe w 2014 roku udział tabletów w ruchu na  stronach WWW osiągnie 10 proc. łącznego ruchu na witrynach internetowych.

To oznacza, że firmy chcące prezentować swoje treści online powinny bardziej skupić się na dostosowaniu swoich stron WWW do potrzeb urządzeń mobilnych.

Autorzy raportu podkreślają, że w ubiegłym roku aż czterokrotnie zwiększyła się ilość danych ze stron WWW pobieranych za pośrednictwem tabletów. Dane zostały zebrane dzięki analizie 23 mld odwiedzin na stronach internetowych w 25 krajach, m.in. w Polsce.

Z danych firmy IDC wynika, że w Polsce ponad 30 proc. kupowanych telefonów komórkowych to smartfony – urządzenia dające dostęp do sieci z każ-dego miejsca. Badania „Our Mobile Planet" przeprowadzone niedawno przez Google'a w najbardziej rozwiniętych krajach świata (m.in. Australii, Wielkiej Brytanii czy Szwecji) pokazują, że tam ze smartfonów korzysta już ponad połowa populacji. Na świecie w 2011 roku sprzedano ponad 490 mln tych urządzeń. Polacy kupili ich w ubiegłym roku 3,4 mln sztuk, a liczba wszystkich smartfonów na naszym rynku zbliża się do 6 mln.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie