Autorzy raportu podkreślają, że w ubiegłym roku aż czterokrotnie zwiększyła się ilość danych ze stron WWW pobieranych za pośrednictwem tabletów. Dane zostały zebrane dzięki analizie 23 mld odwiedzin na stronach internetowych w 25 krajach, m.in. w Polsce.
Z danych firmy IDC wynika, że w Polsce ponad 30 proc. kupowanych telefonów komórkowych to smartfony – urządzenia dające dostęp do sieci z każ-dego miejsca. Badania „Our Mobile Planet" przeprowadzone niedawno przez Google'a w najbardziej rozwiniętych krajach świata (m.in. Australii, Wielkiej Brytanii czy Szwecji) pokazują, że tam ze smartfonów korzysta już ponad połowa populacji. Na świecie w 2011 roku sprzedano ponad 490 mln tych urządzeń. Polacy kupili ich w ubiegłym roku 3,4 mln sztuk, a liczba wszystkich smartfonów na naszym rynku zbliża się do 6 mln.
Różne raporty pokazują jednak, że Polacy raczej stronią od surfowania przez komórki. Mówią o tym m.in. badania przeprowadzone wśród internautów przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w październiku 2011 roku.
– Zdziwiło mnie podejście badanej grupy osób do smartfonów, które służą przede wszystkim jako zwykłe komórki, bez dostępu do Internetu. Pełnię ich funkcjonalności wykorzystuje zaledwie 9 – 17 proc. ankietowanych – powiedział „Rz" Marcin Grygielski.
Według badania gemiusRanking udział urządzeń mobilnych w ruchu sieciowym stanowi niespełna 2 proc. całego ruchu internetowego w Polsce. Co ciekawe jednak, największy, bo aż 21-proc., udział w mobilnym przeglądaniu Internetu mają iPady, urządzenia stanowiące zaledwie kilka procent naszego rynku tabletów (ubiegłoroczna sprzedaż wszystkich tabletów w Polsce to ok. 100 tys. sztuk).