Od stycznia do marca do Internetu regularnie wchodziło już 17,2 mln Polaków – wynika z najnowszych badań NetTrack. Procentowo to niewiele więcej niż wykazały ostatnie, październikowe badania. - Największy wzrost z czołówki stron osiągnął Facebook, zarówno jeśli chodzi o znajomość, jak i korzystanie w ciągu ostatniego miesiąca. Po raz pierwszy lider korzystania, Google, przekroczył wskaźnik 90 proc. wśród odwiedzających tę stronę w ciągu ostatniego miesiąca – komentuje Kuba Antoszewski, rzecznik firmy MillwardBrown SMG/KRC, która przeprowadza badania NetTrack. W I kwartale spontaniczną znajomość Facebooka deklarowała już prawie jedna trzecia Internautów (32 proc.), a w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło portal 44 proc. polskich internautów. Facebook jest teraz piąta najbardziej rozpoznawalną witryną w Polsce, po Google, Allegro, Onecie i Wirtualnej Polsce.

Z najnowszych, marcowych badań Megapanel PBI/Gemius wynika, że Facebookowi rośnie także grono użytkowników. W marcu miał już 13,03 mln użytkowników (tzw. real users), podczas gdy w  lutym było ich jeszcze 12,5 mln. W tym samym czasie rosła tez rodzima Nasza Klasa. Portal NK.pl miał w marcu 10,82 mln użytkowników, a w lutym: niecałe 10,8 mln.

Z badań NetTrack wynika, że w dalszym ciągu gros polskich internautów z sieci korzysta bardzo regularnie: 70,1 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie, a 20,2 proc.: kilka razy w tygodniu. Największy odsetek internautów stanowią osoby w wieku 25-39 lat ( 39 proc. wszystkich polskich internautów) oraz 15-24 lata i 40-59 lat (po 28 proc. wszystkich). Nie rośnie niski odsetek starszych osób korzystających z sieci (stanowią 5 proc.).

Według Megapanelu PBI/Gemius, najpopularniejszymi witrynami w Polsce w marcu były Google.pl (16,78 mln real users), Youtube.com (13,69 mln real users) oraz – jako trzeci – wspominany już Facebooka.com.

Wśród grup witryn królowała Grupa Google (17,35 mln użytkowników), kolejny także był Youtube.com (13,69 mln użytkowników) i Grupa Onet.pl – 13,53 mln użytkowników.