Zmiana w niemieckiej grupie medialnej. Hubert Burda idzie na emeryturę

Hubert Burda od dziesięcioleci stoi na czele swojej rodzinnej firmy medialnej. Na krótko przed swoimi 85. urodzinami postanowił przekazać odpowiedzialność za koncern dwójce swoich dzieci. Będą już czwartym pokoleniem prowadzącym Hubert Burda Media.

Publikacja: 18.12.2024 18:01

Hubert Burda przechodzi na emeryturę

Hubert Burda przechodzi na emeryturę

Foto: PAP/DPA

Hubert Burda wycofuje się ze swojej grupy wydawniczej. Jak ogłosiła firma, jego dzieci, Elisabeth Burda Furtwängler i Jacob Burda, przejmą odpowiedzialność przedsiębiorczą i wydawniczą Hubert Burda Media od 1 lutego 2025 roku. To już czwarte pokolenie rodziny Burda, które będzie zarządzać rodzinnym przedsiębiorstwem, które działa od 1903 roku i ma siedziby w Offenburgu w Badenii-Wirtembergii oraz Monachium.

Wydawnictwo wydaje m.in. takie tytuły jak: kolorowy magazyn plotkarski „Bunte” i polityczno-informacyjny tygodnik „Focus”, a także popularny tygodnik dla pań „Freundin” oraz „Chip” – miesięcznik poświęcony tematyce informatycznej. Firma jest w 100 procentach własnością rodzinną. Jacob Burda i Elisabeth Burda Furtwängler posiadają około 37,5 procent akcji spółki, a Hubert Burda około 25,1 procent. Po przekazaniu władzy nic się nie zmieni – zapewnia koncern. Dzieci pochodzą z małżeństwa Burdy z aktorką Marią Furtwängler i są członkami zarządu grupy od 2017 roku, a udziałowcami od 2010 roku.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć