Randall Rothenberg, prezes IAB: Problem z adblockami

Problem z adblockami jest głębszy niż walka z używaniem aplikacji. Internauci mówią nam: zaszliście za daleko – mówi Randall Rothenberg, prezes IAB z USA.

Publikacja: 09.06.2016 22:00

Randall Rothenberg, prezes IAB: Problem z adblockami

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Czemu to właśnie Polska znajduje się wśród krajów o najwyższym odsetku  użytkowników adblocków na świecie?

Randall Rothenberg: Sam chciałem panią o to spytać. Wysokie odsetki użytkowników adblocków widzimy też np. w Niemczech, Francji. Są wyższe niż w USA i w pozostałych częściach świata. Myślę, że w niektórych przypadkach są to kraje o krótszej tradycji reklamowej w mediach w ogóle. Potem nagle pojawił się w nich Internet, w którym nie obowiązywały żadne ograniczenia i zarówno agencje reklamowe, jak i reklamodawcy oraz sami wydawcy zaczęli tam z różnymi działaniami przesadzać. Nie ograniczali się w Internecie tak, jak w innych mediach, gdzie pewne ograniczenia były już wtedy normą.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku